W czerwcu 2012 opublikowałem informację o tramwajach Solaris Tramino, które zostały zamówione przez niemiecki Brunszwik. Tu link do
tego wpisu. W nocy z 17 na 18 lipca 2014 pierwszy z opisywanych
pojazdów trafił do nowego właściciela (Braunschweiger Verkehrs-AG).
Łącznie wagonów będzie 18, czyli przewoźnik skorzystał z opcji
rozszerzenia zamówienia o trzy egzemplarze (pierwotnie miało być ich
tylko 15). Wkrótce do Brunszwiku dotrą kolejne dwa Tramino, a pozostałe
będą wysyłane do Niemiec od września. Ostatnie wagony zostaną
dostarczone w 2015 roku.
Pierwszy
Tramino przyjechał do miasta lawetą samochodową (pozostałe wagony także
tak dotrą) i został z niej rozładowany w rejonie centrum - plac
Hagenmarkt. Po rozładunku nowy tramwaj pozował do zdjęć przed
Brunszwickim Pałacem Książęcym.
Solaris Tramino Brunszwik, Braunschweiger Verkehrs-AG. 18 lipca 2014, godzina 1:40. Nocna prezentacja.
Jak podał Solaris, Tramino
Brunszwik wyposażony jest w pięć asynchronicznych silników trakcyjnych o
mocy 90 kW każdy. Przeniesienie napędu w tramwajach następuje z
silników montowanych na pudłach przez wał na wózek i poprzez zespół
przekładni na koła. Szynowy Solaris dla Brunszwiku wyposażony jest
również w system anty-knick, który stabilizuje tor jazdy na zakrętach.
Brunszwickie Tramino wyposażone są także w superkondensatory, w których
składowana jest energia pochodząca z procesu rekuperacji. Następnie jest
ona wykorzystywana do rozpędzania tramwaju. To rozwiązanie pozwala
zaoszczędzić znaczącą ilość energii elektrycznej. Każdy z szynowych
Solarisów wyposażony jest w klimatyzację całej przestrzeni pasażerskiej
oraz oddzielną klimatyzację kabiny motorniczego. Tramwajem może
jednocześnie podróżować 211 osób, z czego 87 na miejscach siedzących (tu zaszła zmiana w porównaniu z planami z roku 2012, wówczas podano, że miejsc będzie łącznie 201, w tym 77 siedzących).
Każda z czterech sekcji pojazdu opiera się na umieszczonym po środku
wózku jezdnym. Dzięki temu masa tramwaju rozkłada się równomiernie, jest
on bardziej stabilny, a siły przekazywane przez przeguby są znacznie
mniejsze. Tramino Brunszwik wyposażony jest w sześć par podwójnych drzwi
o szerokości 1300 mm każda. Pierwsze z nich znajdują się tuż za kabiną
motorniczego, gdzie mieści się przestrzeń dla wózków inwalidzkich. Przy
drzwiach czwartych oraz szóstych znajduje się miejsce przeznaczone dla
wózków dziecięcych.
Pierwszy Solaris Tramino na terenie zajezdni w Brunszwiku.
Solaris Tramino #701, zajezdnia w Jenie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz