Miłe
wieści od Solarisa. Polskie tramwaje trafią do niemieckiego Brunszwiku.
Miasta o bardzo oryginalnej sieci tramwajowej, która jako jedyna w
Europie ma rozstaw szyn o szerokości 1100 mm. Więcej w poniższej
informacji prasowej.
Firma Solaris wygrała kolejny
kontrakt na dostawę tramwajów do Niemiec. Tym razem polski producent
dostarczy 15 niskopodłogowych tramwajów marki Tramino miejskiemu
przewoźnikowi z Brunszwiku.
Tramwaje dla Braunschweiger Verkehrs-AG
będą jednokierunkowe, w 100% niskopodłogowe i składające się z czterech
członów o łącznej długości 36 metrów. Wagony wyposażone zostaną w wózki
przystosowane do wyjątkowego - wyróżniającego pod tym względem
transport szynowy Brunszwiku - rozstawu toru o szerokości 1100 mm
(jedyne miasto z taką szerokością rozstawu toru w Europie). W
przestronnym wnętrzu nowego Tramino zaplanowano 201 miejsc dla
pasażerów, w tym 77 siedzących. Szybkie wsiadanie i wysiadanie zapewni 6
dwuskrzydłowych par drzwi.
Wartość kontraktu podpisanego z
niemieckim przewoźnikiem wynosi 33 mln euro, wliczając w to pakiet
serwisowy oraz pakiet części zamiennych. Dostawa pierwszego pojazdu
nastąpi w maju 2014 roku, a ostatni z 15 Tramino przyjedzie do
Brunszwiku w grudniu 2014 roku. Braunschweiger Verkehrs-AG może również
skorzystać z opcji rozszerzenia zamówienia o kolejne trzy Tramino.
„Zamawiając Solarisa Tramino nasz
klient, Braunschweiger Verkehrs-AG, otrzymuje nie tylko technicznie
zaawansowany tramwaj, ale również pojazd o atrakcyjnym designie,
urozmaicającym krajobraz miasta. Jestem pewna, że pasażerowie w
Brunszwiku szybko przekonają się do komfortu podróżowania, który oferują
tramwaje marki Solaris” mówi Solange Olszewska, Prezes Zarządu Solaris
Bus & Coach S.A.
Georg Hohmann, Prezes Zarządu
Braunschweiger Verkehrs-AG dodaje: „Solaris przebił swoją ofertą innych
europejskich producentów ubiegających się o zamówienie. Jestem
przekonany, że jako firma rodzinna wraz ze swoją filozofią działania
oraz stylem zarządzania pasuje do nas wręcz idealnie”.
Solaris Tramino został zaprezentowany po
raz pierwszy w 2009 roku. W maju tego roku zakończono realizację
pierwszego kontraktu obejmującego dostawę 45 niskopodłgowych Tramino do
Miejskiego Przedsiębiorstawa Komunikacyjnego w Poznaniu. Z kolei w
połowie 2013 roku pięć Tramino zawita do Jeny. Będą to pierwsze polskie
tramwaje na rynku niemieckim.
Tekst i fot. Solaris - informacja prasowa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz