Kolejne wieści z firmy Stadler:
W dniu 12 czerwca 2012 roku Grupa
Stadler Rail przekazała w Szwajcarii przewoźnikowi Arriva Netherlands
pierwszy przegubowy elektryczny zespół trakcyjny GTW do obsługi połączeń
kolejowych w prowincjach Overijssel i Drenthe w Holandii. W czerwcu
2010 roku holenderski przewoźnik zamówił w sumie 38 pojazdów GTW (24
spalinowo-elektryczne i 14 elektrycznych) w firmie Stadler. Całe
zamówienie realizowane jest w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach.
Arriva jest jednym z największych
przewoźników pasażerskich w Europie. Autobusami i pociągami należącymi
do tej spółki każdego roku podróżuje 1,5 miliarda pasażerów w 12
krajach, w tym również w Polsce, w województwie kujawsko-pomorskim.
Łącznie z zamówieniem realizowanym obecnie w Siedlcach, od 2005 roku
przewoźnik zamówił w sumie 99 pojazdów GTW przeznaczonych do świadczenia
usług pasażerskich w różnych częściach Holandii.
„Jesteśmy dumni, że
najnowocześniejsze niskopodłogowe pojazdy firmy Stadler trafią do dwóch
kolejnych prowincji w Holandii. Chciałbym podziękować całemu zespołowi w
Siedlcach i Szwajcarii, bo to właśnie dzięki ogromnemu zaangażowaniu
oraz entuzjazmowi naszych pracowników udało nam się zrealizować to
zamówienie w tak krótkim czasie” – powiedział Christian König, dyrektor ds. sprzedaży na rynek szwajcarski i holenderski w Grupie Stadler Rail.
„Bardzo cieszymy się, że realizacja
zamówień dla Arriva przebiega tak sprawnie. Niedawno przekazaliśmy temu
przewoźnikowi pierwszy spalinowo-elektryczny zespół trakcyjny do obsługi
połączeń w prowincji Gelderland, również wyprodukowany w naszym
siedleckim zakładzie. Dzięki współpracy z tak znaczącymi przewoźnikami
nasi pracownicy mogą podnosić swoje kwalifikacje, a firma Stadler Polska
stale się rozwija. Jesteśmy nie tylko największym eksporterem taboru
kolejowego w Polsce, ale również godnym zaufania partnerem biznesowym na
rynku europejskim” – powiedział Stanisław Skalski, dyrektor handlowy w Grupie Stadler Rail oraz członek zarządu Stadler Polska.
Realizacja zamówienia na 38 pociągów GTW
przeznaczonych na rynek holenderski rozpoczęła się w siedleckim
zakładzie w lipcu 2011 roku, a jej zakończenie planowane jest na marzec
2013 roku. Pojazdy te zostały zaprojektowane na bazie zespołów
trakcyjnych GTW dostarczanych przewoźnikowi Arriva Netherlands od 2005
roku. Są one niskopodłogowe w 75% i zapewniają wysoki komfort
podróżowania m.in. dzięki dużym odstępom między siedzeniami. W
klimatyzowanych pojazdach znajdują się też specjalne przestrzenie
przeznaczone do pracy i odpoczynku, a podróżni mają zapewniony dostęp do
bezprzewodowego Internetu. Pociągi wyposażono w system liczenia
pasażerów oraz oparty na technologii Ethernet system informacji
pasażerskiej, w którym wykorzystano duże ekrany TFT. Dodatkowo w
elektrycznych pojazdach GTW 2/8 znajdują się punkty obsługi pasażera.
Pociągi produkowane dla Arriva Netherlands spełniają wymagania TSI PRM
(Technical Specification for Interoperability for Persons with Reduced
Mobility) oraz norm antyzderzeniowych.
Tekst i fot. Stadler - informacja prasowa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz