Jak
podaje MAN, elektryczna śmieciarka MAN Metropolis została wyróżniona
nagrodą eCarTec Award 2012. Więcej w poniższej informacji prasowej.
Innowacyjny pojazd koncepcyjny MAN
Metropolis został wyróżniony nagrodą eCarTec Award 2012. W ramach
czwartej edycji odbywających się w Monachium międzynarodowych targów
pojazdów z napędem elektrycznym Katja Hessel, sekretarz stanu w
bawarskim ministerstwie gospodarki, infrastruktury, transportu i
technologii wręczyła Berndowi Maierhoferowi, członkowi zarządu
odpowiedzialnemu w spółce MAN Truck & Bus AG za badania i rozwój,
bawarską nagrodę za środki transportu z napędem elektrycznym.
MAN Metropolis jest innowacyjną
ciężarówką przeznaczoną do realizacji ciężkich zadań transportowych w
mieście, bez generowania hałasu i emisji szkodliwych substancji. Pojazd
MAN Metropolis może jechać i pracować dzięki zasilaniu regeneracyjnie
wytwarzaną energią elektryczną z gniazdka, nie emitując przy tym CO2.
Akumulator energii, czyli bateria litowo-jonowa o budowie modułowej,
umieszczony jest pod kabiną, co gwarantuje maksymalną przestrzeń przy
projektowaniu zabudowy pojazdu, optymalny rozkład masy i maksymalne
bezpieczeństwo. Efektywny i cichy silnik wysokoprężny wyprodukowany
przez koncern Volkswagena umożliwia w razie potrzeby wytwarzanie energii
elektrycznej na pokładzie, zapewniając w ten sposób odpowiedni zasięg
tego ciężkiego pojazdu. MAN Metropolis od końca 2012 roku poddany
zostanie dwuletnim testom praktycznym jako śmieciarka.
Składające się z najlepszych
specjalistów jury wybrało spośród ponad 70 kandydatów zwycięzców w ośmiu
kategoriach. Pojazd MAN Metropolis otrzymał wyróżnienie w kategorii
„Pojazdy elektryczne: pojazdy użytkowe“.
Druga informacja dotyczy długiego zestawu:
MAN uczestniczy w prowadzonym na terenie
całych Niemiec teście długich zestawów drogowych. Zestaw MAN o długości
25,25 metrów od początku października przewozi na trasie między Centrum
Logistycznym MAN w Dachau i Salzgitter części zamienne do pojazdów
ciężarowych i autobusów. Trasa licząca prawie 600 kilometrów,
obsługiwana przez długi zestaw pozwoli firmie MAN na przeanalizowanie
skutków transportowych, ekonomicznych i ekologicznych stosowania długich
kombinacji pojazdów w drogowym transporcie towarowym.
Długi zestaw w porównaniu z tradycyjnym
ciągnikiem siodłowym z naczepą zapewnia ponad 40 procent większą
przestrzeń ładunkową bez zwiększania maksymalnej masy dopuszczalnej 40
ton. Ze względu na fakt, że dwa długie zestawy mogą transportować tę
samą ilość towarów, co trzy tradycyjne ciągniki siodłowe z naczepą,
transport przy wykorzystaniu długich zestawów pozwala na ograniczenie
zużycia paliwa i redukcję emisji CO2. Stosowanie długich
zestawów przyczynia się także do ograniczenia ruchu na drogach oraz –
dzięki korzystniejszemu rozkładowi masy pojazdu na większą liczbę osi –
do odciążenia infrastruktury drogowej.
Długi zestaw MAN składa się z
trzyosiowego podwozia z nadwoziem wymiennym, przyczepy dolly ze
sprzęgiem siodłowym oraz tradycyjnej naczepy. Pojazd MAN TGX z silnikiem
o mocy 440 KM jest wyposażony we wszystkie dostępne aktualnie systemy
bezpieczeństwa: oprócz systemu zapobiegającego blokowaniu kół podczas
hamowania (ABS) i elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy
(ESP), na pokładzie znajduje się tempomat adaptacyjny (ACC), system
ostrzegania przed zmianą pasa jazdy (LGS) oraz elektroniczny system
aktywnej stabilizacji przechyłów (CDC).
Przekazany przez MAN długi zestaw
obsługiwany jest przez firmę spedycyjną Große-Vehne Marsberg. Kierowca
został odpowiednio przygotowany do realizacji testu przez instruktorów
MAN ProfiDrive.
Tekst i fot. MAN - informacja prasowa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz