czwartek, 15 listopada 2012

Elektryczna śmieciarka MAN Metropolis i długi zestaw


Jak podaje MAN, elektryczna śmieciarka MAN Metropolis została wyróżniona nagrodą eCarTec Award 2012. Więcej w poniższej informacji prasowej.


Innowacyjny pojazd koncepcyjny MAN Metropolis został wyróżniony nagrodą eCarTec Award 2012. W ramach czwartej edycji odbywających się w Monachium międzynarodowych targów pojazdów z napędem elektrycznym Katja Hessel, sekretarz stanu w bawarskim ministerstwie gospodarki, infrastruktury, transportu i technologii wręczyła Berndowi Maierhoferowi, członkowi zarządu odpowiedzialnemu w spółce MAN Truck & Bus AG za badania i rozwój, bawarską nagrodę za środki transportu z napędem elektrycznym.


MAN Metropolis śmieciarka


MAN Metropolis jest innowacyjną ciężarówką przeznaczoną do realizacji ciężkich zadań transportowych w mieście, bez generowania hałasu i emisji szkodliwych substancji. Pojazd MAN Metropolis może jechać i pracować dzięki zasilaniu regeneracyjnie wytwarzaną energią elektryczną z gniazdka, nie emitując przy tym CO2. Akumulator energii, czyli bateria litowo-jonowa o budowie modułowej, umieszczony jest pod kabiną, co gwarantuje maksymalną przestrzeń przy projektowaniu zabudowy pojazdu, optymalny rozkład masy i maksymalne bezpieczeństwo. Efektywny i cichy silnik wysokoprężny wyprodukowany przez koncern Volkswagena umożliwia w razie potrzeby wytwarzanie energii elektrycznej na pokładzie, zapewniając w ten sposób odpowiedni zasięg tego ciężkiego pojazdu. MAN Metropolis od końca 2012 roku poddany zostanie dwuletnim testom praktycznym jako śmieciarka.

Składające się z najlepszych specjalistów jury wybrało spośród ponad 70 kandydatów zwycięzców w ośmiu kategoriach. Pojazd MAN Metropolis otrzymał wyróżnienie w kategorii „Pojazdy elektryczne: pojazdy użytkowe“.


MAN Metropolis śmieciarka

MAN Metropolis śmieciarka

MAN Metropolis śmieciarka


Druga informacja dotyczy długiego zestawu:

MAN uczestniczy w prowadzonym na terenie całych Niemiec teście długich zestawów drogowych. Zestaw MAN o długości 25,25 metrów od początku października przewozi na trasie między Centrum Logistycznym MAN w Dachau i Salzgitter części zamienne do pojazdów ciężarowych i autobusów. Trasa licząca prawie 600 kilometrów, obsługiwana przez długi zestaw pozwoli firmie MAN na przeanalizowanie skutków transportowych, ekonomicznych i ekologicznych stosowania długich kombinacji pojazdów w drogowym transporcie towarowym.

Długi zestaw w porównaniu z tradycyjnym ciągnikiem siodłowym z naczepą zapewnia ponad 40 procent większą przestrzeń ładunkową bez zwiększania maksymalnej masy dopuszczalnej 40 ton. Ze względu na fakt, że dwa długie zestawy mogą transportować tę samą ilość towarów, co trzy tradycyjne ciągniki siodłowe z naczepą, transport przy wykorzystaniu długich zestawów pozwala na ograniczenie zużycia paliwa i redukcję emisji CO2. Stosowanie długich zestawów przyczynia się także do ograniczenia ruchu na drogach oraz – dzięki korzystniejszemu rozkładowi masy pojazdu na większą liczbę osi – do odciążenia infrastruktury drogowej.


MAN TGX z długim zestawem


Długi zestaw MAN składa się z trzyosiowego podwozia z nadwoziem wymiennym, przyczepy dolly ze sprzęgiem siodłowym oraz tradycyjnej naczepy. Pojazd MAN TGX z silnikiem o mocy 440 KM jest wyposażony we wszystkie dostępne aktualnie systemy bezpieczeństwa: oprócz systemu zapobiegającego blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) i elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy (ESP), na pokładzie znajduje się tempomat adaptacyjny (ACC), system ostrzegania przed zmianą pasa jazdy (LGS) oraz elektroniczny system aktywnej stabilizacji przechyłów (CDC).

Przekazany przez MAN długi zestaw obsługiwany jest przez firmę spedycyjną Große-Vehne Marsberg. Kierowca został odpowiednio przygotowany do realizacji testu przez instruktorów MAN ProfiDrive.

Tekst i fot. MAN - informacja prasowa.


Blog Transportowy na Facebooku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz