środa, 8 czerwca 2011

Ekologiczny MAN TGX


W Blogu Transportowym dość często pojawiają się informacje o nagrodach dla producentów pojazdów, które są przyznawane w konkursach o różnej tematyce. Tym razem MAN i ekologiczne rozwiązania.


MAN TGX – najbardziej ekologiczna ciężarówka

MAN TGX 18.400 otrzymał wyróżnienie „Green Truck 2011”. Ciągnik ten charakteryzuje się najniższym zużyciem paliwa i najmniejszą emisją CO2 na rynku europejskim.

MAN TGX 18.400 otrzymał wyróżnienie „Green Truck 2011“. MAN TGX 18.400 XLX zwyciężył, a MAN TGX 18.440 XLX zajął trzecie miejsce w gronie 14 pojazdów, które przeszły pomyślnie przez test „VerkehrsRundschau“ oraz supertest „TRUCKER“. MAN TGX 18.400 XLX otrzymał także najwyższą ocenę w kategorii ekonomicznej – 96 punktów na 100 możliwych. Również w zakresie najniższego zużycia paliwa i niskiej emisji CO2 zwycięski pojazd pozostawił konkurentów daleko z tyłu.

Reinhard Pöllmann, prezes zarządu MAN Truck & Bus Deutschland GmbH, odbierając odznaczenie „Green Truck“ z rąk Birgit Bauer, redaktor naczelnej czasopisma „VerkehrsRundschau“ i Johannesa Reichela, redaktora naczelnego „TRUCKER“ powiedział: „Z wielką przyjemnością przyjmujemy to odznaczenie traktując je jako uhonorowanie naszej konsekwentnej strategii zapewnienia efektywnego programu pojazdów ciężarowych. Ekonomiczność w formie niskiego zużycia paliwa i dużego obciążenia użytkowego wiąże się nierozłącznie z niską emisją CO2. W ten sposób korzyści wynikające z naszej innowacyjnej technologii dotyczą zarówno przedsiębiorstw jak i środowiska”.

Renomowane czasopisma branżowe sektora pojazdów użytkowych – „VerkehrsRundschau“ i „TRUCKER“ – po raz pierwszy wyróżniają tytułem „Green Truck“ ekologiczne rozwiązania zastosowane w pojazdach. Podstawę oceny stanowią wyniki przeprowadzonych testów VR-Profi-Test i TRUCKER-Supertest. Są to jedne z najdroższych testów pojazdów ciężarowych realizowanych przez europejską prasę branżową.

Wynik testu jest potwierdzeniem, że firma MAN oferując swoje produkty i usługi skutecznie kroczy drogą prowadzącą do zwiększenia efektywności transportu. W ramach tych działań MAN pod koniec ubiegłego roku wprowadził na rynek pojazd TGX EfficientLine. Od tego czasu ciężarówka ta została jeszcze udoskonalona pod kątem dalszego ograniczenia zużycia paliwa. W ciągu pół roku od rozpoczęcia sprzedaży klienci z Europy złożyli ponad 800 zamówień na pojazdy MAN TGX EfficientLine.

Świadoma optymalizacja i doskonalenie technologii napędu oraz konsekwentnie realizowana polityka redukcji zużycia paliwa poprzez odpowiednie dostosowanie wyposażenia pojazdu wskazują na możliwość ograniczenia w dzisiejszych warunkach transportu drogowego zużycie oleju napędowego nawet o 3 litryna 100 kilometrów. Nowy pojazd MAN TGX EfficientLine potwierdza znaną zasadę: efektywny transport wymaga konsekwentnego dążenia do ograniczania oporu podczas jazdy. Efekt takich starań jest widoczny i odczuwalny. Przy dużym rocznym przebiegu pojazdów ciężarowych obsługujących dalekie trasy, wynoszącym średnio 150.000 kilometrów i przy założeniu czteroletniego okresu użytkowania pojazdu oszczędność 3 litrówna 100 kilometrów oznacza dla przedsiębiorcy całkowitą redukcję zużycia paliwa na poziomie do 18.000 litrów. Równocześnie do środowiska przedostaje się nawet 47 ton CO2 mniej.


MAN TGX EfficientLine


Tekst i fot. MAN - informacja prasowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz