Zapraszam do lektury wpisu o modernizacji popularnej ciężarówki DAF LF. Materiał prasowy rozsyłany przez producenta pod koniec 2015 roku.
DAF LF 2016
Firma DAF wprowadza szeroką gamę ulepszeń do popularnych pojazdów do transportu dystrybucyjnego z serii LF. Udoskonalone zespoły napędowe, nowy pakiet aerodynamiczny i zwiększony wybór rozstawów osi oraz zbiorników paliwa umożliwiają uzyskanie jeszcze większego zwrotu z kilometra. Większość pojazdów LF 2016 jest standardowo wyposażona w najnowsze technologie poprawiające komfort i bezpieczeństwo, w tym układy AEBS, FCW, ACC i LDWS.
Udoskonalenia wprowadzane przez firmę DAF w pojazdach serii LF doskonale realizują założenia programu DAF Transport Efficiency — przyczyniają się do zmniejszania kosztów operacyjnych i zwiększania zyskowności. Obejmują one nowe tylne światła LED o bardzo długiej żywotności, nowe przygotowanie pod agregat chłodniczy Frigoblock dla silników PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 l oraz główny wyświetlacz na desce rozdzielczej, który informuje kierowcę o odczytach z tachografu, czasie jazdy, dacie następnego przeglądu i stanie zabudowy.
Zoptymalizowany układ napędowy
Pojazdy z nowej serii LF 2016 zostały wyposażone w zoptymalizowane układy napędowe. Silnik PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 l (112–157 kW/152–213 KM) zużywa do 5% mniej paliwa dzięki udoskonalonemu oprogramowaniu i lepszemu zarządzaniu temperaturą i powietrzem w układzie dodatkowego oczyszczania spalin.
Silnik PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 l (164–231 kW/223–314 KM) można zamówić w połączeniu z 12-biegową zautomatyzowaną skrzynią biegów AS Tronic. W porównaniu ze standardową 6-biegową skrzynią biegów przekładnia ta pozwala zwiększyć limit dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów nawet do 32 t. Ponadto niższa prędkość obrotowa silnika pozwoliła na dalsze obniżenie zużycia paliwa i poziomu hałasu.
Rozstaw osi do 6,9 m i pojemność zbiornika paliwa do 1240 litrów
Jedną z największych zalet pojazdów serii LF 2016 jest dostępność siedmiu nowych opcji rozstawów osi o szerokości do 6,9 m, które umożliwiają dostosowanie pojazdu do określonego zastosowania. Pozwala to na zwiększenie maksymalnej długości zabudowy do ponad 9 m.
Zwiększony rozstaw osi pozwala na montaż zbiorników paliwa o pojemności do 1240 l, co jest niespotykane w sektorze transportu dystrybucyjnego. Umożliwia to zwiększenie zasięgu i dostępności pojazdu oraz obniżenie kosztów poprzez tankowanie w miejscach, gdzie ceny paliwa są najniższe.
Optymalna aerodynamika: do 4% większa oszczędność paliwa
Aby zapewnić optymalne właściwości aerodynamiczne i jak najniższe zużycie paliwa, firma DAF wprowadziła nowe spoilery kabiny: górny i zakabinowe do modeli LF wyposażonych w kabinę Day Cab. Spoiler dachowy jest dostępny do wysokich i niskich zabudów i wraz z nowymi spoilerami zakabinowymi jest doskonale dopasowany do zabudów o szerokości od 2,5 do 2,55 m. Nowy pakiet aerodynamiczny zapewnia nawet do 4% niższe zużycie paliwa w porównaniu z obecnie stosowanym rozwiązaniem.
Dodatkowe ulepszenia mające na celu poprawienie wydajności
Firma DAF wprowadziła dodatkowe udoskonalenia mające na celu poprawę wydajności. Nowy wlot powietrza znajdujący się bezpośrednio za kabiną zapewnia optymalny przepływ powietrza, pozwalając przy tym na montaż wyposażenia opcjonalnego, takiego jak regulowane spoilery dachowe, urządzenie chłodnicze nad kabiną czy dachowa kabina sypialna.
Pojazdy DAF z serii LF 2016 do transportu chłodniczego mogą zostać fabrycznie wyposażone w przygotowanie pod agregat chłodniczy Frigoblock (chłodzony płynem, 22,5 kW) w połączeniu z czterocylindrowym silnikiem PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 l.
Opcjonalnie dostępne są nowe światła LED, oferowane dotychczas w modelach CF i XF. Te energooszczędne światła zostały zaprojektowane w taki sposób, aby ich żywotność wystarczała na cały okres eksploatacji pojazdu. Jest to kolejny przykład realizacji programu DAF Transport Efficiency.
Dodatkowe informacje dla kierowców
Asystent wydajności firmy DAF do modeli LF, CF i XF przekazuje kierowcy szczegółowe informacje na temat zużycia paliwa, sposobu hamowania oraz efektywności przewidywania sytuacji na drodze.
W nowym modelu LF 2016 informacje z tachografu są wyświetlane na wyświetlaczu głównym. Pozwala to kierowcy bardziej efektywnie monitorować czas i prędkość jazdy oraz pomaga unikać łamania przepisów. Wyświetlane są również informacje o zbliżającym się terminie następnego przeglądu serwisowego pojazdu, co pomaga dopilnować terminowej obsługi serwisowej. Na podstawie karty kierowcy wyświetlacz automatycznie przełącza się na preferowany przez kierowcę język.
Udoskonalona integracja z zabudową
Informacje dotyczące zabudowy oraz wyposażenia dodatkowego (np. że żuraw załadowczy nie jest całkowicie złożony lub nie są zabezpieczone wysuwane nogi podporowe) mogą być wyświetlane na głównym wyświetlaczu. Jest to możliwe dzięki udoskonalonej komunikacji między podwoziem, a zabudową, co np. pozwala przesyłać do zabudowy informacje o neutralnym położeniu skrzyni biegów. Dodatkowo prędkość obrotowa przystawki odbioru mocy PTO i silnika mogą być monitorowane za pomocą centralnej magistrali CAN pojazdu z zabudowy i kabiny, co pozwala zapewnić maksymalny poziom wygody i wydajności.
Wyposażenie standardowe: układy AEBS, FCW, ACC i LDWS
Pojazdy DAF serii LF 2016 (od dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu wynoszącej 8 t oraz z zawieszeniem pneumatycznym na tylnej osi) są standardowo wyposażone w zaawansowany awaryjny układ hamulcowy (AEBS), układ ostrzegania przed uderzeniem przodem pojazdu (FCW) i tempomat adaptacyjny (ACC). Układ ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) stanowi również wyposażenie standardowe. Układy AEBS i FCW pomagają w uniknięciu kolizji. W sytuacjach awaryjnych układ AEBS automatycznie zmniejsza prędkość pojazdu, tak aby uniknąć zderzenia lub ograniczyć jej konsekwencje.
Tempomat adaptacyjny (ACC) automatycznie dostosowuje prędkość jazdy do poprzedzającego pojazdu. Dzięki temu między dwoma pojazdami utrzymana zostaje bezpieczna odległość. Pozwala to na maksymalne wykorzystanie funkcji tempomatu i w efekcie zmniejszenie zużycia paliwa. Układ ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) wykorzystuje kamerę umieszczoną za przednią szybą. Gdy dochodzi do nieumyślnego opuszczenia pasa ruchu przez pojazd, rozlega się dźwiękowy sygnał ostrzegawczy.
DAF Transport Efficiency
Te liczne udoskonalenia sprawiają, że pojazdy firmy DAF serii LF 2016 są istotnym krokiem ku polepszeniu wydajności samochodów ciężarowych, w myśl założeń programu DAF Transport Efficiency. Kluczowe zalety modeli LF firmy DAF do transportu dystrybucyjnego — takie jak duża ładowność dzięki niskiej masie pojazdu, dobra zwrotność zapewniana przez najmniejszy promień skrętu w tej klasie pojazdów oraz wysoki komfort i łatwa obsługa, którą tak cenią sobie kierowcy — pozostają niezmienione. Produkcja pojazdów firmy DAF serii LF 2016 rozpoczęła się w grudniu 2015.
Oto, co na swój temat podaje DAF:
Firma DAF Trucks N.V. — część amerykańskiego koncernu PACCAR Inc., jednego z największych na świecie producentów ciężkich pojazdów ciężarowych — jest wiodącym producentem lekkich, średnich i ciężkich pojazdów ciężarowych. Firma DAF produkuje kompleksową gamę ciągników siodłowych i podwozi pojazdów ciężarowych, dzięki czemu w jej ofercie można znaleźć rozwiązania do wszystkich zastosowań transportowych. DAF jest również wiodącym dostawcą usług: umów MultiSupport na naprawy i serwis, usług finansowych firmy PACCAR Financial oraz dostaw najwyższej klasy części zapewnianych przez firmę PACCAR Parts. Dodatkowo DAF opracowuje i wytwarza podzespoły, takie jak osie i silniki, zwłaszcza dla producentów autobusów i autokarów na całym świecie. Firma DAF Trucks N.V. dysponuje zakładami produkcyjnymi w Eindhoven w Holandii, Westerlo w Belgii, Leyland w Wielkiej Brytanii i Ponta Grossa w Brazylii oraz ponad tysiącem punktów dealerskich i serwisowych na całym świecie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz