Dość
licznie występującym w taborze Alanya Belediyesi Şehir Otobüsü pojazdem
jest prezentowane już we wcześniejszych wpisach niskowejściowe Isuzu
Citibus. W roku 2012 przewoźnik zakupił około 20 egzemplarzy (jeszcze
niedawno w Internecie był dość szczegółowy artykuł na ten temat,
niestety ta turecka strona w chwili pisania niniejszego tekstu nie była
już aktywna).
Isuzu
Citibus zobaczymy na wszystkich liniach. Dość często nie mają
włączonych elektronicznych tablic kierunkowych, które zastępuje zwykła,
wkładana za szybę tablica. Szkoda, bo wyświetlacz boczny przylega do
przedniego, więc wyświetlana informacja bardzo ciekawie wygląda –
przesuwający się napis z przodu na bok. W przeciwieństwie do Tezellera
LF1200, Isuzu Citibus nie występuje tylko w tureckich miastach. Anadolu
Isuzu oferuje go także na rynek europejski, regularnie prezentując ten
pojazd w trakcie różnych targów branżowych, np. belgijskie Busworld
Kortrijk 2013, czy niemieckie IAA w Hanowerze. Citibus jeździ także po
Polsce. Żółto czerwony egzemplarz jest własnością firmy „Kłosok” z Żor.
To jednak wersja dwudrzwiowa. Te z Alanii mają po trzy wejścia.
Isuzu
Citibus #45 na bulwarze Atatürka, początek jego dwujezdniowego odcinka.
Kierunek centrum, linia nr 1. Warto zwrócić uwagę na świetlne tablice
kierunkowe - napisy płynnie przechodzą z przodu na bok. 22.08.2013.
Również bulwar
Atatürka, ale już w centrum Alanyi. Isuzu #40 na linii 1. Za nim
charakterystyczny tabor tureckich operatorów turystycznych, czyli
Mercedes-Benz O403, w Europie występujący jako model O350 Tourismo.
Warto także zwrócić uwagę na pas zieleni między jezdniami. Przeważają na
nim palmy, ale jest też sporo innej, egzotycznej roślinności, w tym
przypadku jakieś białe kwiatki. Cały bulwar jest ładny, zadbany i co
chwilę jadą po nim autobusy. 24.08.2013.
Isuzu
Citibus obsługują także linię nr 101. Tu pojazd #54 zmierzający w
stronę pętli Yatlimani. Bulwar Atatürka. Tu kończą się dwie jezdnie tej
reprezentacyjnej ulicy (dalej tylko jedna, jednokierunkowa). Autobus za
chwilę dojedzie do otogaru (międzymiastowy dworzec autobusowy), za
którym skończy trasę (przy głównej drodze D400). Linia nr 1 jedzie
dalej, pokonując dwa wydrążone w skale tunele. 24.08.2013.
Isuzu
Citibus #59 na linii 101 pokonuje bulwar Atatürka. Kierunek Alantur.
Autobus kończy obsługę przystanku. Kierowca do zatoki nie wjeżdżał, bo
po co - przecież musiałby z niej później wyjeżdżać i w dodatku włączać
się do ruchu, a to zbędna strata czasu. Na pasie zielenin rewelacyjne
palmy - bardzo podobał mi się ten widok. 23.08.2013.
Na
linii nr 1 przemieszcza się Citibus #61. Upał przeogromny, klima hula,
ale świeże powietrze musi być, dlatego pierwsze drzwi otwarte.
Elektroniczny wyświetlacz tradycyjnie wyłączony. 23.08.2013.
Isuzu
Citibus #53 na linii nr 7. Wersja wypasiona, bo z kołpakami. Za nim, na
linii nr 4 na wzgórze zamkowe, Güleryüz Cobra GM 206 LE, czyli autobus,
który jeszcze nie był prezentowany w Blogu Transportowym, w tym
przypadku to pojazd #39. Pętla Cuma Pazari - w centrum przy bazarze. To
taki mały otogar - dla komunikacji lokalnej. Po prawej fragment Temsy
Prestij Deluxe, która za chwilę odjedzie do miejscowości Konakli.
23.08.2013.
Ciąg dalszy materiału o Isuzu Citibus z Alanii w jednym z kolejnych autobusowych wpisów. Tu link.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz