Rozpoczynając relację z sosnowieckich targów SilesiaKOMUNIKACJA 2019 zająłem się autobusem elektrycznym Rafko E-bus (tu link). Teraz wracam do tego tematu.
Po tamtej imprezie targowej „mały elektryk z Raciborza” był testowany w wielu polskich miejscowościach. Trafił np. do Torunia, Częstochowy, Bielska-Białej, Warszawy, Kraśnika, Stalowej Woli, czy Tarnobrzegu.
Co ciekawe, obecnie nie jest on prezentowany jako Rafko E-bus. Teraz to Pilea E-bus. Zmieniła się nie tylko nazwa autobusu, ale także jego właściciel. Nie jest już nim Rafako, a ARP E-Vehicles.
Jak podała na swojej stronie internetowej Agencji Rozwoju Przemysłu, ARP E-Vehicles to jej spółka zależna. Poniżej więcej szczegółów w cytowanej wypowiedzi wiceprezesa.
- W ARP dostrzegamy potencjał rynku elektromobilności, nie tylko ze względu na jego innowacyjny charakter, tak bliski działalności naszej spółki, czy też jego znaczenie dla ochrony środowiska, ale także z powodów biznesowych. Dlatego w zeszłym roku kupiliśmy Rafako E-bus, wraz z projektem elektrycznych autobusów. Dziś są one rozwijane przez zależną od Agencji Rozwoju Przemysłu spółkę ARP E-Vehicles. Autobusy dostępne są w dwóch wersjach: 8,5 m i 10 m długości. Odpowiadają one zwłaszcza na zapotrzebowanie samorządów, dla których ważne jest bezpieczeństwo transportu dzieci i młodzieży – powiedział Paweł Kolczyński, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu SA.
W materiałach prasowych ARP znalazłem także taką wypowiedź:
- Autobus elektryczny produkowany przez ARP E-Vehicles jest odpowiedzią na potrzeby samorządów i spółek operatorskich w zakresie rozwoju bezemisyjnego transportu publicznego. Jest to produkt zaprojektowany i zbudowany całkowicie od podstaw jako pojazd elektryczny przez najlepszych polskich inżynierów i konstruktorów. Umieszczenie baterii pod podłogą przełożyło się na łatwość jego prowadzenia oraz zwiększyło poziom bezpieczeństwa podróży. Pomimo kompaktowych rozmiarów nasz autobus zapewnia komfortowe warunki przejazdu nawet 85 pasażerom. Autobus elektryczny ARP E-Vehicles to lekki, zwrotny i tani w eksploatacji pojazd polskiej produkcji, który doskonale sprawdzi się w komunikacji miejskiej i podmiejskiej, jak również jako autobus bezpiecznie dowożący dzieci i młodzież do szkół - powiedział Mariusz Wdowczyk, prezes ARP E-Vehicles Sp. z o.o.
Tu warto jeszcze dodać, że spółka ARP E-Vehicles ma siedzibę w Solcu Kujawskim, czyli w miejscowości, w której funkcjonowała inna firma produkująca autobusy: Solbus.
Pilea E-bus obecnie wciąż odbywa jazdy testowe po Polsce. Prezentowana była między innymi w Krakowie, gdzie wykonałem poniższe zdjęcia.
Więcej informacji na temat autobusów Pilea i ich trasach testowych znajdziecie na Facebooku ARP E-Vehicles – tu link.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz