Dodatkowe informacje

poniedziałek, 16 marca 2020

Kilka informacji od Airbusa


Pośród informacji prasowych publikowanych ostatnio przez Airbusa znalazły się materiały o nowo dostarczonych samolotach. Za godne uwagi uznałem cztery z nich. Zaczynam od modelu A350, o którym ostatnio pisałem tutaj

19 grudnia 2019 pierwszy Airbus A350-1000 (czyli największy z rodziny A350) trafił do Air Caraïbes z Gwadelupy (department zamorski Francji). To maszyna o rejestracji F-HMIL. Rocznik 2018 – egzemplarz testowy (demonstracyjny) Airbusa. Pierwotnie oznakowany jako F-WLXV. 

Linie Air Caraïbes (wchodzące w skład Groupe Dubreuil) stały się pierwszym francuskim przewoźnikiem eksploatującym tę wersję A350. Wnętrze samolotu zostało podzielone na trzy klasy: biznesową, ekonomiczną premium i ekoniczną. Łącznie 429 miejsc.

Nowy A350-1000 wraz z trzema A350-900 i sześcioma A330 stanowi podstawową obsługę połączeń Air Caraïbes z Gwadelupy do Paryża. Sprawdziłem na radarze lotniczym, który to potwierdził. W pierwszej połowie lutego 2020 maszyna F-HMIL latała prawie codziennie z miejscowości Pointe-à-Pitre (na Gwadelupie) do Paryża (Paris Orly Airport). Obsługiwała także rejsy z Paryża do Fort-de-France (stolica Martyniki, francuski departament zamorski) i powrotny.


Airbus A350-1000, F-HMIL, Air Caraïbes

Airbus A350-1000, F-HMIL, Air Caraïbes
Dawny tester, czyli Airbus A350-1000 linii Air Caraïbes.


Pierwszy Airbus A220 trafił 20 grudnia 2019 do Air Canada. Więcej o tym modelu pod tym linkiem. Dokładnie to wersja A220-300.

Linie Air Canada stały się w ten sposób pierwszym przewoźnikiem z Ameryki Północnej, który eksploatuje Airbusa A220-300. Maszyna ta została oznaczona rejestracją C-GROV. W pierwszej połowie lutego 2020 wykonywała loty wewnątrz Kanady, z Montrealu do Calgary i Toronto.


Airbus A220-300, C-GROV, Air Canada
Pierwszy Airbus A220-300 linii Air Canada.


Dnia 3 lutego 2020 pierwszy egzemplarz Airbusa A320neo został przekazany do linii Batik Air. To przewoźnik z Indonezji, należący do grupy Lion Air. 

Firma w swojej flocie posiada łącznie 46 Airbusów (wliczając bohatera tego wpisu), w tym 44 z rodziny A320 i jeden A330-300.

Omawiana maszyna otrzymała rejestrację PK-BDF. Jej wnętrze jest skonfigurowane do przewozu 156 pasażerów (12 miejsc biznesowych i 144 ekonomicznych).

Obecnie maszyna realizuje wyłącznie loty wewnątrz Indonezji, ze stolicy Dżakarty do miast Denpasar, Lombok i Manado.


Airbus A320neo, PK-BDF, Batik Air
Pierwszy Airbus A320neo dla Batik Air. Uroczyste przekazanie.


Pod koniec lutego 2020 pierwszy Airbus A350 trafił do rosyjskich linii lotniczych Aeroflot. Dokładnie model A350-900. 

Maszyna otrzymała rejestrację VQ-BFY i imię „P. Tchaikovsky / П. Чайковский”. Wyróżnia się ona nowym malowaniem.

Wnętrze samolotu przystosowano do przewozu 316 pasażerów, w tym 28 w prywatnych apartamentach klasy biznes, 24 na miejscach klasy komfort z dodatkową przestrzenią na nogi i 264 w klasie ekonomicznej.

Przewoźnik nową maszynę przeznaczy do obsługi rejsów długodystansowych, z Moskwy do Londynu, Dubaju, Nowego Jorku, Miami, Osaki i Pekinu.


Airbus A350-900, VQ-BFY, Aeroflot

Airbus A350-900, VQ-BFY, Aeroflot
Perwszy A350 dla rosyjskich linii lotniczych Aeroflot. 


Airbus A350-900, VQ-BFY, Aeroflot
Oficjalna prezentacja nowej maszyny Aeroflotu.


W trakcie pisania tego tekstu portal Flightradar24.com nie pokazywał żadnych lotów wykonywanych przez VQ-BFY. Najprawdopodobniej ma to związek z szerzącą się epidemią koronawirusa.


Wpisy z tagiem Solaris

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz