Dodatkowe informacje

sobota, 10 listopada 2018

Národní den železnice 2015, Bohumin (2)


Opisałem już lokomotywy spalinowe pokazane na wachlarzu lokomotywowni w Bohuminie (tu link). Teraz pora na elektrowozy. Zaczynam od „krokodyla”, czyli lokomotywy manewrowej serii 111. To produkt Škody (typ 78E), który był produkowany w latach 1981 – 1982. Łącznie powstało 35 sztuk.

Egzemplarz pokazany w Bohuminie został oznaczony jako 111 030-3. Warto jeszcze dodać, że lokomotywy serii 111 oprócz prac manewrowych wykorzystywane są także do prowadzenia pociągów towarowych i pasażerskich (np. kilka lat temu w relacji Lichkov - Ústí n.Orlicí).


Škoda 111 030-3, České dráhy

Škoda 111 030-3, České dráhy

Škoda 111 030-3, České dráhy
Elektryczna lokomotywa manewrowa 111 030-3 przed halą wachlarzową lokomotywowni w Bohuminie.


Obok lokomotywy 111 030-3 ustawiono gościa z Polski, czyli elektrowóz PKP Intercity. To EP09-033. Rocznik 1994, producent Pafawag Wrocław. Pojazd ten jest przystosowany do ruchu po czeskiej sieci kolejowej. 


EP09-033, PKP Intercity

EP09-033, PKP Intercity

EP09-033, PKP Intercity

EP09-033, PKP Intercity
Ekspozycja PKP Intercity w postaci lokomotywy EP09-033.


Za polską maszyną pokazano elektrowóz 151 023-9 w malowaniu retro kolei czechosłowackich ČSD. Rocznik 1978. Maszyna przeznaczona do prowadzenia najszybszych pociągów pasażerskich – najwyższych kategorii. Producent:  Škoda, typ 65E1. 


151 023-9, České dráhy

151 023-9, České dráhy

151 023-9, České dráhy

151 023-9, České dráhy

151 023-9, České dráhy
Lokomotywa pasażerska 151 023-9.


EP09-033 i 151 023-9
Porównanie polskiej i czechosłowackiej lokomotywy pasażerskiej do prowadzenia pociągów ekspresowych: EP09-033 i 151 023-9.


Za ekspresową maszyną serii 151 ustawiono znaną także z polskich torów „Basię”. Tak nazwany został elektrowóz 163 047-4 (inny wpis prezentujący tę maszynę). To Škoda 71E, rocznik 1986.


163 047-4, České dráhy

163 047-4, České dráhy

163 047-4, České dráhy
Znana z polskich szlaków lokomotywa 163 047-4, którą České dráhy nazwały „Basia”.


Obok „Basi” koleje czeskie prezentowały elektrowóz 162 053-3. Młodszy, bo z 1991 roku. To Škoda 98E.


162 053-3, České dráhy

162 053-3, České dráhy

162 053-3, České dráhy
Lokomotywa 162 053-3 kończyła ekspozycję lokomotyw na bohumińskim wachlarzu.


162 053-3 i 163 047-4, České dráhy
Lokomotywy 162 053-3 i 163 047-4.


Lokomotywy České dráhy, PKP Intercity
Elektrowozy prezentowane na wachlarzu lokomotywowni w Bohuminie.


Lokomotywy České dráhy, PKP Intercity

Lokomotywy České dráhy, PKP Intercity
Lokomotywy spalinowe i elektryczne prezentowane wachlarzu lokomotywowni w Bohuminie. Niestety zabrakło widoku na ostatni elektrowóz: 162 053-3.


Na terenie lokomotywowni w Bohuminie pokazano wówczas jeszcze wiele pojazdów. Do ich prezentacji powrócę w terminie późniejszym. Tu link.


Wpisy poświęcone kolei

2 komentarze:

  1. Witaj! Wspaniały, bardzo treściwy blog. Trafiłam na niego całkiem przypadkowo z twittera i bardzo mi się spodobał.

    OdpowiedzUsuń