Opisałem już lokomotywy spalinowe pokazane na wachlarzu lokomotywowni w Bohuminie (tu link). Teraz pora na elektrowozy. Zaczynam od „krokodyla”, czyli lokomotywy manewrowej serii 111. To produkt Škody (typ 78E), który był produkowany w latach 1981 – 1982. Łącznie powstało 35 sztuk.
Egzemplarz pokazany w Bohuminie został oznaczony jako 111 030-3. Warto jeszcze dodać, że lokomotywy serii 111 oprócz prac manewrowych wykorzystywane są także do prowadzenia pociągów towarowych i pasażerskich (np. kilka lat temu w relacji Lichkov - Ústí n.Orlicí).
Obok lokomotywy 111 030-3 ustawiono gościa z Polski, czyli elektrowóz PKP Intercity. To EP09-033. Rocznik 1994, producent Pafawag Wrocław. Pojazd ten jest przystosowany do ruchu po czeskiej sieci kolejowej.
Za polską maszyną pokazano elektrowóz 151 023-9 w malowaniu retro kolei czechosłowackich ČSD. Rocznik 1978. Maszyna przeznaczona do prowadzenia najszybszych pociągów pasażerskich – najwyższych kategorii. Producent: Škoda, typ 65E1.
Porównanie polskiej i czechosłowackiej lokomotywy pasażerskiej do prowadzenia pociągów ekspresowych: EP09-033 i 151 023-9.
Za ekspresową maszyną serii 151 ustawiono znaną także z polskich torów „Basię”. Tak nazwany został elektrowóz 163 047-4 (inny wpis prezentujący tę maszynę). To Škoda 71E, rocznik 1986.
Obok „Basi” koleje czeskie prezentowały elektrowóz 162 053-3. Młodszy, bo z 1991 roku. To Škoda 98E.
Lokomotywa 162 053-3 kończyła ekspozycję lokomotyw na bohumińskim wachlarzu.
Lokomotywy 162 053-3 i 163 047-4.
Elektrowozy prezentowane na wachlarzu lokomotywowni w Bohuminie.
Lokomotywy spalinowe i elektryczne prezentowane wachlarzu lokomotywowni w Bohuminie. Niestety zabrakło widoku na ostatni elektrowóz: 162 053-3.
Na terenie lokomotywowni w Bohuminie pokazano wówczas jeszcze wiele pojazdów. Do ich prezentacji powrócę w terminie późniejszym. Tu link.
Witaj! Wspaniały, bardzo treściwy blog. Trafiłam na niego całkiem przypadkowo z twittera i bardzo mi się spodobał.
OdpowiedzUsuńDziękuję i zapraszam tu częściej. Pozdrawiam.
Usuń