Stopniowo faktem staje się
wycofywanie wysokopodłogowych przegubowych Scanii w Krakowie. Z ulic
miasta już jakiś czas temu zniknęły przegubowce firmy CB. Więcej na ten
temat w jednym z kolejnych wpisów. Teraz (od 2010 r.) model CN113ALB
wycofuje MPK Kraków. Do końca września na stan płaszowskiej zajezdni
było wpisanych jeszcze 15 takich Scanii. Jak podał na swojej stronie
Michał Wojtaszek, to wozy nr: PE072, PE074, PE075, PE079, PE080, PE081,
PE084, PE085, PE086, PE088, PE091, PE093, PE095, PE096 i PE100.
Wszystkie po przeprowadzonej modernizacji. Z ulic jednak szybko znikają,
bo już rozpoczęła się realizacja dostaw 100 nowych Solarisów. Więcej o przetargu tutaj.
3 października br. na terenie zajezdni w Płaszowie oficjalnie
zaprezentowano pierwsze 13 nowych Solarisów Urbino 18. To właśnie one
zastąpią poczciwe „alby”. Są to pojazdy o numerach PR742 – PR754. Wóz nr
PR743 został zaprezentowany już wcześniej – można go było oglądać w
trakcie kieleckich Targów TransExpo 2011 pod koniec września. Autobus
wyróżnia się dość nietypowym malowaniem. Jest cały niebieski i ozdobiony
żółtym pierścieniem z dwunastu gwiazd, czyli jak na fladze Unii
Europejskiej. Jak podaje producent, krakowskie MPK postanowiło w ten
sposób uczcić Prezydencję Polski w Radzie Unii Europejskiej, która
przypada na drugie półrocze 2011 roku.
Pozostałe Solarisy pomalowano według wcześniejszego wzoru (wzorowanego
na Mercedesach Citaro), ale z ciemniejszą częścią niebieską. Na
poniższym zdjęciu wóz nr PR754 na przystanku „Aleja Róż”. Dzień
wcześniej ten kurs wykonywała Scania CN113ALB.
Koniec eksploatacji przegubowych Scanii serii 113 to doskonała okazja do
zorganizowania pożegnalnej imprezy na pokładzie jednego z tych
pojazdów. Taki specjalny przejazd odbył się w sobotę 15 października.
Nazwano go „Albą Ekstremalnie cz.1”, a jego główną bohaterką była Scania
nr PE085.
W imprezie uczestniczyłem i za jakiś czas zamieszczę dłuższą relację. Wcześniej jednak obiecana Scania CN113CLB z Transgóru Mysłowice.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz