Dawno już
nie zamieszczałem informacji prasowych. Czas to zmienić. Zapraszam do
lektury materiałów przesłanych przez Renault Trucks. Na początek temat
już poruszany w blogu, czyli elektryczny Maxity.
MAXITY ELECTRIQUE MA JUŻ 100 000 KM NA LICZNIKU
Minęły dwa lata
od momentu wręczenia kluczyków do Maxity Electric dystrybutorowi
napojów, firmie Tafanel. Niedawno na liczniku tego pojazdu pojawiła się
okrągła liczba 100 000 km. W międzyczasie, Maxity Electric o DMC 4,5 t
znalazł kolejnych 20 nabywców. Ich pozytywne doświadczenia z tą
ciężarówką są dla Renault Trucks motorem do dalszych działań w zakresie
alternatywnych technologii.
„Dzięki
dużej ładowności, kompaktowym rozmiarom, szerokim zastosowaniom oraz
wydajności, Maxity Electric stale utwierdza mnie w przekonaniu, że jest
obecnie najlepszym pojazdem na rynku, który dostarcza naszym klientom
usługi niczym nie odbiegające od usług oferowanych przez dostawców
korzystających z tradycyjnych pojazdów", mówi Nicolas
Morisse, Dyrektor Naczelny Greenway Services. W skład jego floty wchodzi
w tej chwili 10 Maxity Electric operujących na terenie Paryża. Dla tej
młodej firmy, oferującej dostawy przy użyciu pojazdów elektrycznych,
Maxity Electric to furtka to sukcesu. „Dzięki tej
ciężarówce możemy obiecać klientom, że nasze usługi są przyjazne dla
środowiska, a to dla nich bardzo istotny argument” - dodaje.
Pozostali klienci także mają szereg pozytywnych doświadczeń z Maxity Electric. „To idealny pojazd na paryskie drogi!” - mówi François Ghiotti, dyrektor GF Service, którego firma od kilku miesięcy używa tego modelu na terenie francuskiej stolicy, dostarczając produkty klientom ze słynnej ósmej dzielnicy. „Zwrotność, ładowność i odpowiednie rozmiary to cechy, dzięki którym Maxity Electric swobodnie porusza się w zatłoczonym Paryżu” - wyjaśnia Ghiotti. „Co więcej, ponieważ jest niezwykle cichy, zastanawiamy się nad wprowadzeniem nocnych dostaw, które z pewnością zwiększą naszą efektywność” - dodaje.
Dla Luca Pelletiera, dyrektora Działu
Logistyki z JM Bruneau, firmy specjalizującej się w sprzedaży sprzętu
biurowego, wybór pojazdów zasilanych energią elektryczną nie powinien
odbywać się kosztem tego, co najistotniejsze - satysfakcji klienta. Jego
zdaniem „Maxity Electric spełnia swoją rolę tak samo jak pozostałe
pojazdy. Nie mamy opóźnienia w dostawach, a technologia zastosowana
przez Renault Trucks jest bardzo wydajna”.
Maxity Electric zostało wyposażone w
asynchroniczny silnik elektryczny, który w porównaniu z silnikiem
spalinowym o podobnej mocy jest znacznie prostszy w obsłudze. Najnowszej
generacji baterie litowo-jonowe można naładować zaledwie w 8 godzin.
Przy w pełni naładowanych bateriach Maxity Electric może przejechać
dystans około 100 km. Brak jakichkolwiek skarg ze strony klientów
potwierdza ich niezawodność.
Czasami Maxity Electric
pomaga przewoźnikom w zdobywaniu rynku. Tak było w przypadku firmy
Transport Rivals, działającej na terenie południowo-zachodniej Francji
od 1965 roku. Przewoźnik ten chciał uzyskać dostęp do centrum
historycznego miasta Albi, wpisanego na listę UNESCO, w którym
zaopatrywałby miejscowe sklepy przy pomocy Maxity Electric. Ponieważ
władze miasta przykładają dużą wagę do poziomu hałasu oraz spalin
wydzielanych przez pojazdy, firmie udało się podbić tamtejszy rynek.
Jak do tej pory, pojazd należący do Transport Rivals ma na liczniku 5000
km. „Jesteśmy pod wrażeniem tej technologii” mówi Dyrektor Generalny, Eric Rivals. „Kiedy
zdecydowaliśmy się na zakup Maxity Electric, naszym priorytetem była
wydajność. Jak do tej pory nie zauważyliśmy żadnej różnicy między tym
modelem a pozostałymi pojazdami z naszej floty wyposażonymi w silnik
spalinowy”.
Przywiązujący dużą wagę do przyjaznego
dla środowiska transportu, dystrybutor napojów firma Tafanel, jako
pierwsza otrzymała kluczyki do Maxity Electric. „To, co wyróżnia ten pojazd w porównaniu z pojazdami z silnikiem spalinowym to cisza” - wyjaśnia pan Lessaigle, kierowca Maxity Electric. „Moja praca jest teraz znacznie mniej wyczerpująca”. Wśród zgiełku stolicy, to właśnie cicha praca silnika zwraca uwagę przechodniów i rowerzystów. „Często pytają mnie czy ta ciężarówka jest rzeczywiście napędzana energią elektryczną” - dodaje kierowca.
Przy nośności ramy 2 t i kompaktowych
wymiarach, Maxity Electric posiada te same walory co Diesel słynący ze
swojej wydajności w środowisku miejskim. Elektryczny silnik nie
wytwarza żadnych spalin zanieczyszczających atmosferę, w tym CO2.
Dodatkowo, taki rodzaj silnika osiąga maksymalny moment obrotowy już w
momencie ruszania, dzięki czemu jazda jest znacznie płynniejsza i
przyjemniejsza.
Od 2010 roku Maxity Electric jest
eksploatowany przez firmy dystrybucyjne, prywatnych kierowców, lokalne
władze, a swego czasu służył nawet jako mobilna biblioteka. W ciągu tych
dwóch lat udowodnił, że jest pojazdem nie tylko ekonomicznym i
przyjaznym środowisku, ale także niezawodnym, który może śmiało
konkurować z pojazdami wyposażonymi w silniki spalinowe. W najbliższych
latach, Renault Trucks planuje wprowadzić Maxity Electric na rynek
hiszpański oraz do krajów Beneluxu.
__________________________________________________________________________________
Teraz czerwone samochody, czyli temat strażacki:
Między
27 a 29 września odbyła się Konwencja Strażaków w Amiens (Francja), na
której Renault Trucks wystawi swoje samochody pożarnicze, w tym
najnowszy pojazd szybkiego reagowania o DMC 3,5 t.
Renault Trucks stale
opracowuje nowe rozwiązania, tak aby oferowane pojazdy były jeszcze
solidniejsze i ułatwiały strażakom wykonywanie ich jakże ważnej i
trudnej pracy. Najnowszy produkt w gamie francuskiego producenta to ACMAT
ALTV - 3,5 tonowy samochód szybkiego reagowania dostępny w dwóch
wersjach: pierwsza (z 4-osobową kabiną) będąca w stanie przewieźć 750
litrów wody i druga (z 2-osobową kabiną), której zbiornik pomieści aż
900 litrów wody. Stworzony przy współpracy z firmą Acmat (poddostawcą
Renault Trucks Defense specjalizującym się w lekkich pojazdach
obronnych), ALTV to połączenie siły i mobilności, pozwalające na sprawne
poruszanie się po trudnym terenie, dzięki czemu możliwe jest ugaszanie
pożaru zanim dojdzie do jego rozprzestrzenienia.
Poza tym, Renault Trucks zaprezentował inne samochody, takie jak
wprowadzony w zeszłym roku ACMAT CCFL 4x4. Jest to cysterna o DMC 10
ton, łącząca w sobie mobilność, dużą siłę uciągu oraz ładowność, dzięki
czemu strażacy mogą szybko interweniować nawet w najtrudniejszych
warunkach. Ponadto na stoisku Renault Trucks pojawiły się Renault Maxity
- mobilne stanowisko dowodzenia, ciężki samochód gaśniczy Kerax oraz
Midlum Forest - pojazd do gaszenia lasów.
Renault
Trucks oferuje szeroką gamę samochodów strażackich, spełniających normy
europejskie. Z myślą o różnorodnych warunkach w jakich te pojazdy będą
użytkowane, producent przygotował kilka konfiguracji napędów: 4x2, 6x4,
8x4 i 6x2 oraz napęd na wszystkie koła 4x4, 6x6 i 8x8. Samochody te
zostały przystosowane do wykonywania różnego rodzaju zadań, takich jak
ratownictwo, gaszenie pożarów czy pomoc przy wypadkach drogowych w
najróżniejszych warunkach (miejskich, leśnych, na placach budowy itd.)
Bogate doświadczenie Renault Trucks w zakresie doboru odpowiedniej
ładowności, prześwitu czy pojemności sprawia, że strażacy mogą wykonywać
swoją pracę jeszcze sprawniej, bezpieczniej i efektywniej.
Tekst i fot. Renault Trucks.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz