Po prezentacji małej hybrydowej lokomotywy HybridShunter 400 (tu materiał o niej), pora na zapowiedziany elektryczny zespół trakcyjny RegioPanter należący do Kolei Czeskich (České dráhy).
Pod tą nazwą kryje się produkt firmy Škoda Vagonka (grupa Škoda Transportation). Oferowany od 2011 roku i od tamtego czasu systematycznie kupowany przez ČD, a także innych przewoźników. Pokazany w Ostrawie dwuczłonowy egzemplarz został oznaczony jako 650 006-0 / 651 006-9 (dla każdego członu oddzielny numer). Rocznik 2014. Wówczas eksploatowany w rejonie Brna, o czym świadczyły umieszczone wewnątrz naklejki z listą tras i przystanków.
Jednostki RegioPanter eksploatowane są przez České dráhy w dwóch wersjach. Prezentowanej na targach dwuczłonowej, a także trójczłonowej o oznaczeniu 640.
Przewoźnik niedawno ogłosił, że zamówił kolejne 31 egzemplarzy ezt RegioPanter. To wersje trójczłonowe. Jak podał portal Rynek Kolejowy, po ich dostarczeniu České dráhy będą nabywcą łącznie 110 RegioPanter. Natomiast na swoich mediach społecznościowych ČD pisze, że obecnie trwają dostawy tego modelu ezt z wcześniejszego zamówienia.
W rejonie Ostrawy w trakcie trwania targów Czech Raildays 2019 ezt RegioPanter kursowały np. na trasie do lotniska.
Targi Czech Raildays 2019 były do tej pory ostatnią edycją tej imprezy. Pandemia COVID-19 skutecznie utrudniła jej kontynuację w roku 2020 i 2021. Obecnie planowany termin to 14 – 16 czerwca 2022.
W następnej części relacji z Czech Raildays 2019 pokażę dość oryginalną ciężarówkę marki MOST. Tu link do tego materiału.
Pierwsza część relacji z targów Czech Raildays 2019.
Pierwsza część relacji z targów Czech Raildays 2018.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz