W dalszej części fotograficznego powrotu do 2005 roku (tu link do wcześniejszego materiału) zapraszam na spotkanie z Jelczem i Autosanami z MPK Kraków.
Linia 136 już nie istnieje (funkcjonowała w latach 2004 – 2011). Łączyła ona pętle Prądnik Czerwony i Czyżyny Dworzec przez ul. Powstańców, Piasta Kołodzieja, Dunikowskiego, al. Andersa i ul. Dąbrowskiej. Jeżeli dobrze pamiętam, to obsługiwał ją tylko jeden autobus, a kursowała codziennie. W dniu 30 marca 2005 (środa) był to Jelcz 120M o numerze BF281.
Sfotografowałem go na pętli Prądnik Czerwony. Stał odstawiony, oczekując na kolejny kurs do Czyżyn.
Jelcz #BF281 to rocznik 1995. Krakowskie MPK jego eksploatację zakończyło w roku 2008. Autobus pierwotnie został przypisany do zajezdni Płaszów (pod oznaczeniem 41021, później jako PF281), a w roku 2000 trafił do Bieńczyc.
Pierwszego z prezentowanych w tym wpisie Autosanów H6-20.02 fotografowałem w dniu 25 marca 2005 (piątek) na pętli Kujawy. Obsługiwał on linię 146. To trasa o dość długiej historii (uruchomiona w roku 1976), łącząca pętle Kujawy i Przylasek Rusiecki przez Pleszów. Zlikwidowano ją w roku 2014, zastępując dwiema nowymi liniami: 141 (Przylasek Rusiecki – Pleszów; obsługiwana przez firmę Mobilis) i 181 (Kujawy – Pleszów).
Autobus oczekuje na kurs powrotny do Przylasku Rusieckiego. Kierowca jeszcze nie zmienił relacji na wyświetlaczu pozyskanym z Jelcza 120M.
Prezentowany Autosan H6-20 ma numer taborowy BA107. To rocznik 1996, wycofany z eksploatacji w 2007, a zezłomowany w roku 2008 (według portalu Bezpieczny Autobus).
Drugiego z Autosanów H6-20.02 fotografowałem również 25 marca 2005. To pojazd oznaczony jako BA109. Obsługiwał on linię 131. Jej trasa to Pleszów – Chałupki. Wówczas jednak, w związku z remontem mostu relacja była skrócona do tymczasowej pętli Branice Szkoła. Autobusy zawracały na widocznym na zdjęciu klepisku. Tam też znajdował się tymczasowy przystanek końcowo-początkowy.
Linia nr 131 na podstawowym wariancie trasy ma bardzo długą historię. Uruchomiono ją w 1968 roku.
Autosan #BA109 to jak prezentowany powyżej #BA107 rocznik 1996. Wycofany z eksploatacji także w 2007. Oba opisywane „Melony” były użytkowane wyłącznie przez zajezdnię Bieńczyce.
Linia 136 już nie istnieje (funkcjonowała w latach 2004 – 2011). Łączyła ona pętle Prądnik Czerwony i Czyżyny Dworzec przez ul. Powstańców, Piasta Kołodzieja, Dunikowskiego, al. Andersa i ul. Dąbrowskiej. Jeżeli dobrze pamiętam, to obsługiwał ją tylko jeden autobus, a kursowała codziennie. W dniu 30 marca 2005 (środa) był to Jelcz 120M o numerze BF281.
Sfotografowałem go na pętli Prądnik Czerwony. Stał odstawiony, oczekując na kolejny kurs do Czyżyn.
Jelcz #BF281 to rocznik 1995. Krakowskie MPK jego eksploatację zakończyło w roku 2008. Autobus pierwotnie został przypisany do zajezdni Płaszów (pod oznaczeniem 41021, później jako PF281), a w roku 2000 trafił do Bieńczyc.
Jelcz 120M #BF281 na pętli Prądnik Czerwony. 30.03.2005.
Autobus oczekuje na kurs powrotny do Przylasku Rusieckiego. Kierowca jeszcze nie zmienił relacji na wyświetlaczu pozyskanym z Jelcza 120M.
Prezentowany Autosan H6-20 ma numer taborowy BA107. To rocznik 1996, wycofany z eksploatacji w 2007, a zezłomowany w roku 2008 (według portalu Bezpieczny Autobus).
Autosan H6-20.02 #BA107 na pętli Kujawy. 25.03.2005.
Linia nr 131 na podstawowym wariancie trasy ma bardzo długą historię. Uruchomiono ją w 1968 roku.
Autosan #BA109 to jak prezentowany powyżej #BA107 rocznik 1996. Wycofany z eksploatacji także w 2007. Oba opisywane „Melony” były użytkowane wyłącznie przez zajezdnię Bieńczyce.
Autosan H6-20.02 #BA109 na tymczasowej pętli Branice Szkoła. 25.03.2005.
W dalszej części fotograficznych wspomnień z 2005 roku ponownie będzie tramwajowo, w pobliżu krakowskiej pętli Wzgórza Krzesławickie. Tu link.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz