Opisując lwowskie trolejbusy ostatnio zająłem się tematem linii nr 9 (Uniwersytet – Aeroport). Tu link do tego wpisu. Warto dodać, że obecnie trasa ta została wydłużona pod nowy terminal.
Zgodnie z obietnicą z tamtego materiału pora na podskakującą Škodę oraz zabytek – kanciapa dla kierowców.
Dlaczego podskakująca? Ze względu na stan nawierzchni drogi oraz torowiska tramwajowego, przez które trolejbus przejeżdża. Mimo powolnej jazdy pojazd dość intensywnie buja się. Dosłownie podskakuje. Widok niesamowity, powtarzający się za każdym przejazdem trolejbusu.
„Podskakującym bohaterem” jest Škoda 14Tr o numerze taborowym 569. Rocznik 1989. Od nowości we Lwowie, teraz już jako jeżdżąca ruina. Pojazd obsługując linię nr 12 w stronę pętli Uniwersytet przejeżdża przez ul. Bandery i wjeżdża w ul. Szeptyckich.
Škoda 14Tr w trakcie „podskakiwania” na ul. Bandery. Screen z poniższego filmu. 30.04.2013.
Tak Škoda #569 prezentuje się w ruchu. Film nagrany 30 kwietnia 2013. Obsługiwana przez pojazd linia nr 12 to obecna trasa nr 32.
Zmiana numeracji tras lwowskich trolejbusów nastąpiła w dniu 1 lipca 2019. Dzięki temu nie dublują się już oznaczenia linii tramwajowych i trolejbusowych. Tak to teraz wygląda. Linia nr 2 stała się trasą nr 22, 3 przemianowano na 23, 5 na 25, 7 na 27, 9 na 29, 10 na 30, 11 na 31, 12 na 32, a 13 na 33. Jedynie linia 24 nie zmieniła oznaczenia.
Obok miejsca nagrania powyższego filmu, przy ul. Metropolity Angełłowicza znajduje się przystanek o nazwie „Stefana Bandery” (za nim zlokalizowano dość spory pomnik tego człowieka). Przed nim stała odstawiona znana już czytelnikom Bloga Transportowego Škoda 14Tr #559. Trolejbus miał przerwę w obsłudze linii 10.
Na placu w pobliżu ulicy ustawiono wyjątkowo ciekawy pojazd. Trolejbus towarowy КТГ-1 (KTG-1). Takie nietypowe ciężarówki produkowano w Kijowskim Zakładzie Transportu Elektrycznego. Były one dość powszechne w miastach Związku Radzieckiego. Zazwyczaj ich eksploatacją zajmowały się przedsiębiorstwa transportu pasażerskiego. Obecnie ich czas świetności już minął, a nieliczne ocalałe egzemplarze wykorzystywane są do różnych celów, raczej znacznie odmiennych od tych pierwotnie dla nich przewidzianych.
КТГ-1 ustawiony przy ul. Metropolity Angełłowicza pełnił funkcję punktu socjalnego dla kierowców. Kiedy go fotografowałem był w trakcie odświeżania – malowano go.
Pojazd ten pochodzi z lat 70-tych lub 80-tych ubiegłego wieku.
КТГ-1 ustawiony przy ul. Metropolity Angełłowicza pełnił funkcję punktu socjalnego dla kierowców. Kiedy go fotografowałem był w trakcie odświeżania – malowano go.
Pojazd ten pochodzi z lat 70-tych lub 80-tych ubiegłego wieku.
КТГ-1 (KTG-1) odstawiony w pobliżu przystanku „Stefana Bandery”. Nad trolejbusową ciężarówką rozwieszono fragment sieci elektrycznej, do której pojazd może się podpiąć, choć ze względu na gałęzie w dniu wykonania zdjęcia było to znacznie utrudnione. 30.04.2013.
Rozkład jazdy na trolejbusowym przystanku „Stefana Bandery”. Umieszczony dość wysoko i w dodatku bez podawania konkretnych godzin odjazdu. Tylko ramowy czas kursowania.
Trolejbusy towarowe KTG były produkowane także w innych wersjach. Np. wywrotka, mobilna stołówka, polewaczka, czy chłodnia.
Inny lwowski egzemplarz elektrycznej ciężarówki КТГ-1 sfotografowało Google na ul. Kostomarowa. Boczna ulica z nieużywaną liniowo siecią trolejbusową. Październik 2011. Na zdjęciach z roku 2015 już go tam nie było.
W dalszej części trolejbusowej relacji ze Lwowa jeszcze kilka zdjęć pojazdów marki Škoda. Tu link.
Inny lwowski egzemplarz elektrycznej ciężarówki КТГ-1 sfotografowało Google na ul. Kostomarowa. Boczna ulica z nieużywaną liniowo siecią trolejbusową. Październik 2011. Na zdjęciach z roku 2015 już go tam nie było.
КТГ-1, czyli trolejbus ciężarówka na ul. ul. Kostomarowa we Lwowie. Z informacji krążących po Internecie wynika, że stał on tam od lat 80-tych. Październik 2011. Źródło: Google Street View.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz