W maju 2018 Solaris zakończył dostawy 10 autobusów elektrycznych do Mediolanu. Tamtejszy przewoźnik ATM już skorzystał z opcji i zamówił kolejnych 15 pojazdów. Zatem liczba elektrycznych Solarisów dostarczonych w tym roku do włoskich klientów wzrosła do 22 egzemplarzy. Poniżej materiał prasowy na ten temat.
– W Mediolanie mamy łącznie już blisko 150 autobusów. Kolejne składane zamówienia są dowodem zaufania klienta do naszej marki. Cieszmy się, że możemy dostarczać bezemisyjne pojazdy wyposażone w najnowocześniejsze technologie. Elektromobilność to przyszłość transportu miejskiego – mówi Alberto Fiore, Dyrektor Zarządzający Solaris Italia S.r.I.
Mediolańskie Urbino electric są napędzane osiami ze zintegrowanymi silnikami trakcyjnymi o mocy 125 kW każdy. Energia elektryczna magazynowana jest w zestawie baterii typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh, a jej uzupełnianie odbywa się poprzez ładowarkę zabudowaną w pojeździe o mocy 70 kW. Przewoźnik zamówił już kolejnych 15 autobusów z identyczną konfiguracją. Ich dostawa planowana jest na koniec bieżącego roku.
Klient ATM Milano skonfigurował swój pojazd w taki sposób, że znalazło się w nim 26 miejsc siedzących, z czego aż 14 dostępnych jest z niskiej podłogi. Wszystkim podróżującym komfort zapewnia wydajna klimatyzacja. Jednym z elementów podnoszących standardy bezpieczeństwa jest rozbudowany system gaśniczy Fire Trace, obejmujący między innymi możliwość automatycznego gaszenia kontenera trakcyjnego. Przewoźnik z Mediolanu zamówił bardzo zaawansowany system monitoringu. W jego skład wchodzi 9 kamer oraz kamera wsteczna, 10” monitor na konsoli środkowej oraz rejestrator. Dodatkowo pojazd wyposażono w system liczenia pasażerów.
W lutym tego roku polski producent dostarczył 12 elektrycznych Urbino 12 do Bergamo. Tym samym liczba napędzanych energią elektryczną bezemisyjnych Solarisów dostarczonych do Włoch wynosi 22.
Dla firmy Solaris, która do tej pory dostarczyła do Włoch ponad 900 pojazdów, zamówienia z Bergamo i Mediolanu to kolejny dowód na uznanie jakim cieszy się na tamtejszym rynku. Przypomnijmy, że to właśnie z Półwyspu Apenińskiego polski producent uzyskał największe w swej dotychczasowej historii zamówienie na 360 pojazdów InterUrbino dla firmy Cotral z rejonu Lacjum.
Tu link do materiału o Solarisach dla firmy Cotral.
Solarisy Urbino 12 electric trafią także do Niemiec. Dziesięć takich pojazdów zasili flotę hamburskiego operatora transportu publicznego HOCHBAHN. Zgodnie z umową dwa z zamówionych autobusów zostaną dostarczone jeszcze jesienią tego roku. Pozostałe mają być przekazane we wrześniu 2019. Poniżej materiał prasowy na ten temat.
Senat miasta Hamburg podjął decyzję, aby od 2020 roku wszystkie autobusy kupowane przez lokalnych przewoźników były bezemisyjnymi pojazdami elektrycznymi. Tym samym zamówienie bateryjnych Solarisów Urbino 12 electric wpisuje się w politykę miasta i stanowi kamień milowy na jego drodze do zbudowania ekologicznej floty autobusowej.
Zamówione pojazdy o długości 12 metrów będą mogły przewozić do 70 pasażerów, z czego 25 na miejscach siedzących. Ładowanie autobusów odbywać się będzie na terenie zajezdni, za pomocą złącza typu Plug-in. W pojazdach zostaną zamontowane baterie Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. Jednostkę napędową będzie stanowić oś ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi. Oświetlenie autobusu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz zostanie wykonane w technologii LED.
Autobusy z logo zielonego jamnika są już dobrze znane mieszkańcom Hamburga. Polski producent dostarcza je już bowiem od 2006 roku, realizując wygrany kontrakt na konwencjonalnie napędzane Solarisy Urbino 12. Obecnie po hamburskich ulicach jeździ 30 autobusów wyprodukowanych w Bolechowie, w tym pięć autobusów elektrycznych. Dwa z dostarczonych w 2014 roku Solarisów Urbino electric o długości 18,75 m to nowatorskie pojazdy elektryczne zasilane ogniwem wodorowym. Pojazdy elektryczne marki Solaris kursują w Hamburgu przede wszystkim na linii 109, na której przewoźnik zdecydował się wykorzystać wyłącznie pojazdy nisko i bezemisyjne.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz