Kolejna edycja targów SilesiaKOMUNIKACJA coraz bliżej. Stopniowo kończę zatem prezentację autobusów pokazanych w 2017 roku. Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią (link) pora na Autosana.
Ten sanocki producent zaprezentował dwa pojazdy. Zaczynam od większego. To gazowiec, czyli model Sancity 12LF CNG.
Na swojej stronie internetowej Autosan podaje między innymi, że w modelu tym „paliwo zmagazynowane jest w czterech lub pięciu butlach kompozytowych o pojemności 315 dm3 każda, umieszczonych wzdłużnie na dachu autobusu”.
Wystawiony w Sosnowcu egzemplarz to rocznik 2016. Po serii jazd testowych (np. w Tychach) został kupiony przez MPK Rzeszów, gdzie oznaczono go numerem taborowym 900 i przemalowano w barwy miejskie.
Autosan Sancity 12LF CNG.
Wnętrze Autosana Sancity 12LF CNG.
Stanowisko pracy kierowcy w Autosanie Sancity 12LF CNG.
Drugi, mniejszy Autosan to Sancity 9LE (znany także pod nazwą M09LE). Model eksploatowany np. przez MPK Kraków. Znany jest on także poza granicami Polski - producent podaje, że autobusy te trafiły do Włoch, Islandii i Szwecji.
Autosan Sancity 9LE.
Wnętrze Autosana Sancity 9LE.
Stanowisko pracy kierowcy w Autosanie Sancity 9LE.
Autosany Sancity 12LF CNG i 9LE.
W Sosnowcu obecny był także inny producent autobusów z Sanoka. Firma Automet, która pokazała pojazd powstały na bazie Mercedesa-Benza Sprintera. To model Cityliner Smile typ 906LE.
Automet weźmie udział także w tegorocznej edycji targów (24 – 25 kwietnia 2018). Na stronie internetowej SilesiaKOMUNIKACJA 2018 znajdziemy informację, że wówczas odbędzie się premiera elektrycznego pojazdu. To Automet Electric.
Automet Cityliner Smile.
Automet Cityliner Smile - wnętrze.
Zabudowy na bazie Mercedesa-Benza Sprintera pokazała także firma Mercus, która w Sosnowcu wystawiała się także w 2016 roku. Były to dwa pojazdy.
W ostatnim wpisie na temat targów SilesiaKOMUNIKACJA 2017 pokażę Scanię, MAN-a, Neoplana i Isuzu. Tu link.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz