Dodatkowe informacje

wtorek, 11 lutego 2014

Zielona maszyna, czyli EP07-442



Kolor zielony przez lata był obowiązkowym malowaniem lokomotyw elektrycznych i spalinowych w Polsce. Był to widok powszechny, codzienny. Jednak gdy pojawili się nowi przewoźnicy, tendencje kolorystyczne zaczęły się zmieniać. Dominująca wcześniej zieleń została wyparta przez kolor niebieski. PKP Cargo, PKP Intercity i inne firmy tak zaczęły malować swoje pojazdy. Zobaczenie pomalowanej „po staremu” lokomotywy powoli graniczy z cudem. Szczególnie w przypadku elektrowozów. Dlatego bardzo pozytywnie zdziwiłem się odwiedzając stację Kraków Główny. W sobotę, 1 lutego 2014 na jednym z torów stała zielona lokomotywa: EP07-442.

To własność PKP Intercity, Zakład Północny. Elektrowóz wyprodukowano w roku 1987. Początkowo była to zwykła EU07, którą w roku 2003 przebudowano na EP07. Lokomotywa w latach 2003 – 2008 należała do PKP Cargo. W związku z tym, wzorem innych pojazdów trakcyjnych, została przemalowana na niebiesko. Tak pomalowana jeździła także u nowego właściciela, PKP Intercity. W lipcu 2012 roku EP07-442 zmieniła barwy. Co ciekawe, nie pojawiła się na niej nowa niebieska warstwa, lecz kolor zielony, czyli jak za dawnych lat, choć z pewnym wyjątkiem – trapezowy układ zieleni na ścianach czołowych.


EP07-442, PKP Intercity, Kraków Główny

EP07-442, PKP Intercity, Kraków Główny

EP07-442, PKP Intercity, Kraków Główny

 Tak samo pomalowana jest także inna lokomotywa PKP Intercity: EP07-338.


Blog Transportowy na Google +

Blog Transportowy na Facebooku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz