Jak
podał portal Rynek Kolejowy, ze względu na braki taborowe spółka PKP
Intercity zdecydowała się na wypożyczenie czterech elektrowozów. To
Vectrony DC produkcji Siemensa. Lokomotywy są własnością DB Schenker
Rail Polska i wyróżniają się charakterystycznym czerwonym malowaniem.
Maszyny mają być eksploatowane przez PKP Intercity do lipca 2015.
Na
jednego z Vectronów natrafiłem na stacji Kraków Płaszów w sobotę 21
lutego 2015. To maszyna o oznaczeniu X4EC-052 (NVR 91 51 5 170 052-2).
Rocznik 2014. Elektrowóz przyciągnął pociąg TLK 13101/33103 „Karpaty” z
Warszawy Wschodniej (5:18) przez Warszawę Centralną (5:25/30), Warszawę
Zachodnią (5:34/35), Opoczno Południe (6:43), Włoszczową Północ (7:16),
Miechów (7:59) i Kraków Główny (8:32/39). Skład był na tyle długi (12
wagonów), że nie zmieścił się w peronie (dwa wagony). Na stacji Kraków
Płaszów (przyjazd 8:39) TLK „Karpaty” jest dzielony na dwa pociągi.
Pierwsza część jedzie do Krynicy (przyjazd na 13:38), a druga do
Zakopanego (na 12:10).
Vectron DC X4EC-052 wjeżdża na stację Kraków Płaszów.
Na
dalszym odcinku szybka lokomotywa już nie jest potrzebna. Vectron
został odczepiony od składu i odjechał na tor odstawczy od strony
Krakowa Głównego. Zastąpiły go dwie maszyny serii EU07. Jedna podpięła
się pod część składu do Krynicy (odjazd o 8:54), a druga do Zakopanego
(odjazd o 8:53).
Skład już na peronie. Pantografy opuszczone. Za chwilę Vectron zostanie odczepiony od wagonów.
Wagony
odczepione, oświetlenie manewrowe włączone. Vectron za chwilę odjedzie,
a do obu stron składu podczepią się EU07 PKP Intercity.
Oznakowanie Vectrona nr 052.
Tablice kierunkowe TLK „Karpaty”. Relacja do Krynicy i Zakopanego.
W części jadącej do Krynicy pojawiła się mała ciekawostka taborowa, czyli dwuklasowy wagon serii AB9nou
w starym, czerwono-zielonym malowaniu. Taki wagon już prezentowałem w
Blogu Transportowym, wówczas jeszcze z pierwotnym oznaczeniem serii
ABdnu (link).
Vectron odjeżdża od składu. Za chwilę jego miejsce zajmie EU07.
Po
podczepieniu lokomotyw serii EU07 jedna z nich lekko odciągnęła swoją
część składu. Wagony z prawej strony zdjęcia pojadą do Zakopanego, a z
lewej do Krynicy.
Vectron
przejeżdża między peronami stacji Kraków Płaszów. W tle górnego zdjęcia
budowana estakada tramwajowa, czyli łącznik między ulicą Wielicką i
linią do Małego Płaszowa.
Tak
Siemens Vectron numer X4EC-052 prezentował się w ruchu. Wjazd na stację
Kraków Płaszów z TLK „Karpaty”. Odjazd od wagonów i przejazd w kierunku
Krakowa Głównego, na tor odstawczy. Na filmie zobaczycie także budowaną
estakadę tramwajową, czyli nowy element architektoniczny stacji Kraków
Płaszów:
Stałym
zadaniem Vectronów DC z DB Schenker Rail Polska jest obsługa pociągów
towarowych. Ich użycie przez PKP Intercity do prowadzenia składów
pasażerskich jest więc bardzo ciekawym urozmaiceniem pewnej monotonii
taborowej w dalekobieżnym ruchu osobowym. Warto jeszcze dodać, że firma
DB Schenker Rail Polska łącznie zamówiła 23 Vectrony. Pierwszy
egzemplarz przewoźnikowi dostarczono w 2012 roku. Finalizacja zamówienia
nastąpi w roku 2015. Do odbioru zostały ostatnie sztuki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz