Dodatkowe informacje

wtorek, 10 września 2013

Nowe DAF-y CF i LF Construction w wersji Euro-6


Na początku września DAF poinformował o wprowadzaniu na rynek nowej serii ciężarówek CF Construction w wersji Euro-6. Opracowano je z myślą o branży budowlanej, często eksploatującej tabor na terenie nieutwardzonym.

Nowe pojazdy wyróżniają się charakterystycznym czarnym „grillem” z dużymi wlotami powietrza i zderzakiem wykonanym z ocynkowanej stali – to dla zapewnienia maksymalnej trwałości. Zadbano także o trwałość reflektorów, których obudowy zrobiono z nietłukącego się tworzywa Lexan. Chłodnicę zabezpiecza umieszczona pod zderzakiem stalowa osłona (o grubości 3 mm), której dolna część pełni funkcję praktycznego, szerokiego stopnia. Osłona wytrzyma obciążenie wielkości 4 ton.

W zderzak nowego DAF-a CF Construction wbudowano światła przeciwmgielne i reflektory doświetlające zakręt. Jak podaje producent, dla ograniczenia kosztów eksploatacyjnych ów zderzak składa się z trzech elementów, które można wymieniać osobno. Zamontowano go dość wysoko, dzięki czemu uzyskano duży kąt natarcia, wynoszący 25 stopni. Inny czynnik ułatwiający jazdę po podłożu nieutwardzonym to 40-centymetrowy prześwit. Pracę kierowcy ułatwi oferowany opcjonalnie stopień na boku kabiny – dzięki niemu szybciej można sprawdzić ładunek, korzystając także ze specjalnego uchwytu na dachu.

Nowy DAF CF Construction jest oferowany jako trzyosiowe podwozie pod zabudowę 6x4 z 8- lub 9-tonową osią przednią i zespołem osi napędowych o nośności 19, 21 lub 26 ton. Nowy CF Construction jest oferowany także jako trójosiowy ciągnik siodłowy 6x4, idealny do transportu specjalnego, np. przewożenia pni drzew.

Dla zabudów typu betoniarka, czy wywrotka najlepsze jest podwozie 8x4. Jak podaje DAF, ma ono dwie 7,5-, 8- lub 9-tonowe kierowane osie przednie oraz zespół osi napędowych o nośności 19, 21 lub 26 ton. Podwozie to zapewnia masę całkowitą w zakresie od 32 do 44 ton.

Co napędza nowe „ciężkie” DAF-y? Opcje są różne. Może być to 12,9-litrowy silnik PACCAR MX-13 o mocy od 303 kW (410 KM) do 375 kW (510 KM) lub nowy 10,8-litrowy PACCAR MX-11 o mocy od 210 kW (290 KM) do 320 kW (440 KM). Opcjonalnie w CF-ach jest dostępna zautomatyzowana skrzynia biegów AS Tronic. Posiada ona specjalne ustawienia do jazdy w terenie, czyli daje możliwość szybszej zmiany biegów.

W przesłanych materiałach prasowych producent podaje także informacje na temat podwozia nowych ciężarówek CF Construction. Jest ono lekkie, mocne i łatwe do zabudowy. Przygotowano je pod montaż płyty DIN (można jej użyć np. do przymocowania pługu odśnieżnego), co jest nowym elementem charakterystycznym rodziny CF. Wszystkie modele są dostępne z umieszczoną pionowo rurą wydechową. W podwoziach 8x4 wbudowany jest układ SCR. Standardem we wszystkich CF Construction jest wlot powietrza montowany na dachu kabiny. Opcjonalnie pojazd można wyposażyć w cyklonowy filtr powietrza przydatny w warunkach dużego zapylenia.


DAF CF Construction

DAF CF Construction.

DAF poinformował także o powiększeniu oferty 19-tonowym modelem LF Construction, który wyglądem nawiązuje do opisanych powyżej CF-ów. Jest on dostępny z 6,7-litrowym silnikiem PACCAR PX-7 o mocy od 164 kW (220 KM) do 231 kW (310 KM). Nowy pojazd nadal oferuje wiele wyjątkowych rozwiązań znanych z wcześniejszych wersji LF, np. najmniejszy promień skrętu w swojej klasie, czy niską masę własną zapewniającą dużą ładowność.

DAF CF Construction

DAF LF Construction.
  
Nowe modele DAF-ów będą dostarczane klientom od początku 2014 roku.


Blog Transportowy na Facebooku

Blog Transportowy na Twitterze

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz