Dodatkowe informacje

niedziela, 22 czerwca 2014

Mercedes Citaro G w Kędzierzynie i remont 312


Jak już wspomniałem w ostatnim autobusowym wpisie, miejski przewoźnik z Kędzierzyna-Koźla zakupił pierwszy od ponad 20 lat autobus przegubowy. To trójdrzwiowy Mercedes Citaro G z 2009 roku. Autobus był eksploatowany wcześniej w Holandii. Jego obecny numer taborowy to 300. Jest to już szesnasty autobus przegubowy należący do MZK. Wcześniejsza piętnastka to Ikarusy 280, które były oznaczone w przedziale #301 – 315. Obecnie w Kędzierzynie pozostał tylko jeden z nich, czyli #312. Autobus nie jest eksploatowany liniowo. Trwa jego remont.

Mercedes #300 w swój pierwszy kurs wyruszył w czwartek, 18 czerwca 2014. Na stronie MZK znajdziemy informację, że „nowy” przegubowiec o godzinie 3:20 rozpoczął obsługę linii nr 1. Docelowo opisywany autobus będzie pojawiał się w godzinach szczytu dni roboczych na najbardziej obłożonych kursach linii 1, 5 lub 13. Warto jeszcze dodać, że to pierwszy Mercedes we flocie MZK Kędzierzyn-Koźle. Dla osób chcących ustalić jego wcześniejsze, holenderskie pochodzenie podaję VIN: WEB 62828313119071.

Mercedes Citaro G #300, MZK Kędzierzyn-Koźle

Mercedes Citaro G #300, MZK Kędzierzyn-Koźle

Mercedes Citaro G #300, MZK Kędzierzyn-Koźle

Najnowszy przegubowiec na terenie bazy kędzierzyńskiego MZK. Na tych miejscach postojowych zawsze parkowały autobusy klasy mega. Kiedyś stało tu 15 Ikarusów 280. Obok Mercedesa Ikarus 415 #204 i Solaris Urbino 12 #166 (to już druga obsada tego numeru, wcześniej miał go Jelcz PR-110).


Mercedes Citaro G #300, MZK Kędzierzyn-Koźle

Mercedes Citaro G #300, MZK Kędzierzyn-Koźle

Wnętrze kędzierzyńskiego Mercedesa #300.

Ikarus 280 #312 jest obecnie w trakcie remontu kapitalnego. Wykonują go pracownicy MZK. Udało mi się zobaczyć, jak autobus teraz wygląda i przyznam, że jestem bardzo pozytywnie zdziwiony. Przegubowiec jest stylizowany na autobus z lat 80-tych, o czym świadczy charakterystyczne dla tego okresu malowanie. Biało-czerwone. Realia historyczne nie będą jednak zachowane. Pojawią się różne unowocześnienia, np. światła dzienne, czy diodowe oświetlenie wnętrza. Najważniejsze jednak jest to, że w Kędzierzynie pozostanie choć jeden przegubowy Ikarus. Wszystko wskazuje na to, że nie będzie on zwykłym pojazdem liniowym, a „zabytkiem” wykorzystywanym na różne okazje. Bardzo dobrze. Jestem za.


Ikarus 280 #312,  MZK Kędzierzyn-Koźle

Ikarus 280 #312,  MZK Kędzierzyn-Koźle

Ikarus 280 #312,  MZK Kędzierzyn-Koźle
 
Ikarus 280 #312 w trakcie remontu. Koniec prac coraz bliżej.

Warto jeszcze dodać, że w Kędzierzynie-Koźlu nadal jest eksploatowany Ikarus 260.73A. To #208 z 1995 roku. Na szczęście nic nie wskazuje na to, by miał być wycofany. Niestety pożegnamy się z większością Ikarusów 415. Z czterech istniejących pozostanie tylko jeden, #204, którego silnik właśnie jest naprawiany.


Ikarus 260.73A #208, MZK Kędzierzyn-Koźle

 Kędzierzyński rodzynek jeszcze trochę pojeździ. Ikarus 260.73A #208.


Ikarus 415 #204, MZK Kędzierzyn-Koźle

Jeszcze są 4 egzemplarze, ale po dostawach nowych Solarisów pozostanie tylko ten Ikarus 415. Teraz jest niesprawny - trwa remont silnika.

Do tematu Ikarusa #312 powrócę za jakiś czas. Wcześniej opiszę innego kędzierzyńskiego przegubowca, czyli #313, którego eksploatacja zakończyła się 1 kwietnia 2014.


Zamów newsletter

Blog Transportowy na Facebooku


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz