Materiał nadesłany przez MAN-a:
MAN rozszerza w Ameryce Łacińskiej swoją ofertę w zakresie najmocniejszych pojazdów ciężarowych
MAN kontynuuje w 2012 roku dotychczasową
ekspansję na rynkach Ameryki Łacińskiej. Pojazdy ciężkie typoszeregu
TGX są pierwszymi pojazdami marki MAN produkowanymi w Brazylii i
sprzedawanymi w Ameryce Południowej i Środkowej. Efekty synergii w
ramach współpracy między europejską a południowoamerykańską branżą
pojazdów użytkowych dotyczą także silników: Większość modeli pojazdów
typoszeregu VW Constellation ADVANTECH będzie teraz wyposażona w silniki
MAN D08. Ten zaprojektowany w Europie typ silnika został odpowiednio
dostosowany do wymagań lokalnych rynków i teraz po raz pierwszy będzie
produkowany w Brazylii. Silnik ten spełnia kryteria obowiązującej w
Brazylii od stycznia 2012 roku normy P-7, porównywalnej z europejską
normą Euro-5.
Dotychczas spółka MAN Latin America
produkowała i sprzedawała pojazdy marki VW. Teraz po raz pierwszy w
Brazylii produkowane są trzy modele pojazdów typoszeregu MAN TGX o mocy
powyżej 400 KM przeznaczone na rynek Ameryki Łacińskiej. Wszystkie
pojazdy MAN spełniają wymagania obowiązującej nowej normy emisji spalin
Euro-5. Wprowadzając typoszereg TGX Premium, firma MAN Latin America
rozszerza dotychczasową ofertę w segmencie pojazdów ciężkich i umacnia
swoją pozycję lidera na rynku w Brazylii, którą umacnia niezmiennie od
2003 roku.
Wynikiem intensywnej współpracy między
Europą a Ameryką Łacińską jest także nowy typoszereg pojazdów VW
Constellation ADVANTECH, dostępny na rynku brazylijskim od stycznia 2012
roku. Oprócz zastosowania licznych nowych rozwiązań, główna zaleta tego
pojazdu to wyposażenie go w silnik MAN D08. Silnik posiada system AGR
(system recyrkulacji spalin), dzięki czemu spełnia wymagania
obowiązującej od tego roku w Brazylii normy emisji spalin P-7.
Przeznaczona na rynek brazylijski wersja silnika, montowana w pojazdach
typoszeregu VW Constellation ADVANTECH, dostępna jest w zakresach mocy
od 190 do 280 KM.
Pierwszy MAN TGX zjechał w taśmy produkcyjnej zakładów MAN Latinamerica w Resende.
Produkowane w Brazylii pojazdy
typoszeregu TGX są dostosowane do lokalnych wymagań klientów tego
rozwijającego się rynku w Ameryce Środkowej i Południowej. Pojazdy
testowe przejechały w Brazylii 6 mln kilometrów i dokonano w nich 200
adaptacji. W rozwój lokalny zainwestowano ponad 40 milionów euro, między
innymi wybudowano nowe centrum szkoleniowe i magazyn części.
Brazylijskie centrum projektowe jest zlokalizowane na terenie fabryki w
Resende, gdzie wspólnie z inżynierami z Europy budowana jest dodatkowo
własna linia montażowa MAN. Zdolność produkcyjna wyniesie ponad 5000
pojazdów TGX rocznie.
Tekst i fot. MAN - informacja prasowa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz