W tym roku odstąpiono od tej zasady,
tworząc oddzielne linie dla zabytków. Powstały aż cztery przyspieszone
trasy oznaczane literami, czyli nawiązujące do dawnych linii
pospiesznych: A, B, C i E. Każda z nich kursuje innego dnia. Sezon
rozpoczęto linią B, która została uruchomiona 30 czerwca. Kolejne
pojawią się na ulicach miasta 21 lipca (linia A: Rynek Główny – Kombinat), 15 sierpnia (linia C: Azory – Nowy Bieżanów Południe) i 31 sierpnia (linia E: Rondo Grunwaldzkie – Mistrzejowice).
Rozpoczynająca sezon linia B kursowała na trasie Cracovia Stadion
– Piłsudskiego – Basztowa – Lubicz – Rondo Mogilskie – Brodowicza –
Pilotów – Młyńska – Rondo Barei – Dobrego Pasterza – Andersa – Plac
Centralny – Solidarności – Kombinat. Do jej obsługi
wyznaczono trzy autobusy. Pierwszą brygadę obsługiwał przegubowy
„ogórek”, czyli Jelcz 021 #549. Za nim jechał Ikarus 280 #DK260, a jako
trzeci kursował Jelcz 272 MEX #341.
Niestety nie miałem zbyt dużo czasu na
zajęcie się historycznymi pojazdami, ale udało mi się dwa z nich
„upolować” na ul. Dobrego Pasterza. To jelcz 021 i Ikarus, które
wykonują pierwsze kursy w stronę Kombinatu. Jelcz z przystanku Cracovia
Stadion wyruszył o 11:15, a Ikarus o 12:00. Poniżej zdjęcia i film z
przejazdu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz