Wracam do tematu ciekawie pomalowanych samolotów linii Nok Air. Pod tym linkiem materiał,
który opublikowałem w lipcu 2014. Dotyczył on zamówienia nowych
Boeingów. Przewoźnik zdecydował się także na mniejsze maszyny produkcji
Bombardiera. Zamówił je wcześniej niż Boeingi, bo już w listopadzie
2013. Podpisana wówczas umowa zakłada dostarczenie sześciu maszyn z
możliwością zakupu kolejnych dwóch. Mowa o Bombardierach Q400 NextGen,
czyli używając dłuższego, starszego nazewnictwa De Havilland Canada DHC-8-402Q Dash 8.
Dwie
z maszyn już dostarczono. Oczywiście każda w charakterystycznym
„ptasim” malowaniu. W sierpniu 2014 do Nok Air trafił Q400 NextGen o
rejestracji HS-DQA i o imieniu Nok Anna, a 30 września 2014 dostarczono
samolot o numerach HS-DQB (nadano mu imię Nok Kao Neaw). Jak podkreśla
Bombardier, maszyny te nie tylko wyróżniają się oryginalnym malowaniem,
ale także nową konfiguracją wnętrza, mogącego pomieścić aż 86 pasażerów.
Bombardiery Q400 NextGen to jednocześnie jedne z najcichszych
produkowanych obecnie samolotów.
Pierwszy
Bombardier Q400 NextGen dla Nok Air, czyli HS-DQA. Maszyna na terenie
zakładu Bombardiera w Toronto i w trakcie startu z Toronto do Bangkoku,
czyli do Nok Air. 27.08.2014.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz