Wracam do wcześniejszego wpisu o premierze liniowej wagonu nr 4001,
czyli Protramu 405N-Kr z MPK Kraków. Pojazd ten już na stałe zadomowił
się na krakowskich ulicach. Jednak wbrew wcześniejszym planom długo nie
zagościł na linii nr 1. Po krótkim epizodzie na trasie nr 50 (Kurdwanów –
Krowodrza Górka przez tunel) trafił na docelową linię nr 4 (Wzgórza
Krzesławickie – Bronowice Małe), mimo że nie zakończono jeszcze wymiany
rozjazdów w rejonie węzła przystankowego „Teatr Bagatela”.
Protram
405N-Kr #4001 jako linia nr 4 na pętli Wzgórza Krzesławickie. Po lewej
zmodernizowany skład E1+C3 #111+571 na linii nr 1.
Kolejny etap prac torowych węzła „Teatr
Bagatela” zaowocował utworzeniem linii czasowej 73, będącej połączeniem
tras nr 4 i 13, czyli ze Wzgórz Krzesławickich do „Teatru Bagatela” i
dalej przez pl. Wszystkich Świętych i ul. Starowiślną do Bieżanowa
Nowego. Nowa linia została uruchomiona w okresie od 13 do 27 maja 2012.
Do jej obsługi wyznaczono najdłuższe pociągi tramwajowe, czyli jeżdżące
na liniach nr 4 i 13 składy 3x105Na. Tak przez wszystkie dni, za
wyjątkiem niedziel, kiedy to 73 obsługiwały składy 2x105Na i ex
wiedeńskie E1+C3. Wśród najdłuższych nie mogło zabraknąć też wagonu nr
4001, który zadomowił się na tymczasowej trasie, kursując nawet w
niedziele.
Protram
405N-Kr #4001 jako linia 73 na przystanku „Lubicz” przy ulicy o tej
samej nazwie. Kierunek Bieżanów Nowy. Za nim ex wiedeński E1 #171 na
linii 15.
Poniżej
film nakręcony na przystanku „Dworzec Główny” przy ul. Lubicz. Protram
na linii 73 (kierunek Bieżanów Nowy) wyjeżdża spod wiaduktu i odjeżdża w
stronę przystanku „Basztowa LOT”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz