Pierwszych 21 miejskich autobusów MAN EcoCity napędzanych gazem ziemnym trafi do firmy Arriva w Wielkiej Brytanii.
Firma Arriva jest pierwszym
przedsiębiorstwem komunikacyjnym wprowadzającym do swojej floty nowy
model ekologicznego autobusu EcoCity, który może być napędzany gazem
ziemnym CNG lub biogazem. MAN dostarczy nowe autobusy na brytyjski rynek
w wersji niskopodłogowej lub Low-Entry przystosowanej do ruchu
lewostronnego.
Autobusy będą obsługiwać liniowe
połączenia w miejscowości Runcorn położonej na wschód od Liverpoolu oraz
w Darlington w północno-wschodniej Anglii. Spółka Arriva należy do
niemieckich kolei Deutsche Bahn i jest jedną z największych firm
transportowych w Europie. Przewozi rocznie ponad 1,5 miliarda pasażerów w
dwunastu krajach, zatrudniając 47.500 pracowników.
„Jesteśmy zadowoleni z pierwszego
zlecenia na nowe autobusy miejskie dostosowane specjalnie do warunków
drogowych w Wielkiej Brytanii. Autobusy napędzane gazem ziemnym i
biogazem stanowią bezpieczną i przyszłościową technologię dla transportu
miejskiego", podkreśla Tony Griffiths, Dyrektor ds. sprzedaży autobusów
w firmie MAN Truck & Bus UK Ltd.
Mike Cooper, Dyrektor zarządzający pionu
UK Bus w firmie Arriva wyjaśnia: „Autobusy na gaz ziemny firmy MAN
zostały zakupione w ramach programu inwestycyjnego firmy Arriva mającego
na celu dalszą poprawę bilansu środowiskowego floty autobusów. Obok
zwiększania floty autobusów hybrydowych i organizowania dla naszych
kierowców treningów ekologicznej jazdy, autobusy te przyczyniają się do
poprawy zrównoważonego rozwoju transportu autobusowego obsługiwanego
przez firmę Arriva – także w interesie naszych pasażerów.“
Napęd na gaz ziemny pozwala na redukcję
kosztów eksploatacji nawet o 30 procent. Autobusy mogą być też napędzane
biogazem. Dzięki stosowaniu paliwa odnawialnego transport osobowy jest w
znacznym stopniu neutralny pod względem emisji CO2. Firma
MAN oprócz napędu hybrydowego z silnikiem wysokoprężnym oferuje także
technologię na biogaz – jest to kolejna alternatywa dla operatorów
autobusów miejskich przyczyniająca się do redukcji emisji CO2 i poszanowania paliw kopalnych.
Zabudowa autobusów posiada lekką
konstrukcję aluminiową wzmocnioną z przodu i z tyłu stalowym szkieletem.
Autobus ma długość 12 metrów i oferuje 40 miejsc siedzących (+ dwa
fotele składane). Silnik MAN E2876 EEV o pojemności 12,8 litrów i mocy
272 KM zapewnia niezależny napęd. Cztery zbiorniki gazu ziemnego o
pojemności 1.176 litrów gwarantują odpowiedni zasięg.
Ważną rolę na rynku w Wielkiej Brytanii
odgrywa infrastruktura w zakresie zaopatrzenia w gaz ziemny. W tym celu
firma MAN przystąpiła do partnerskiej współpracy z konsorcjum „Gas Bus
Alliance“ (GBA). GBA instaluje dystrybutory i systemy uzdatniania gazu,
najczęściej na terenie zajezdni operatora autobusów, a na życzenie
inwestora przejmuje także ich finansowanie, eksploatację i konserwację.
Uzdatnienie gazu jest kluczowym czynnikiem z punktu widzenia zapewnienia
bezpieczeństwa eksploatacji, gdyż jakość gazu w Wielkiej Brytanii jest
zmienna, zaś procentowa zawartość biogazu dostarczana do sieci znacznie
wzrasta.
Tekst i fot. MAN - informacja prasowa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz