Dodatkowe informacje

środa, 19 września 2012

Hybrydowy Urbino 12 w Krakowie


Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu to czas, w którym dość intensywnie promuje się transport zbiorowy. Bezpłatne przejazdy, linie specjalne i różne prezentacje. Niektórzy przewoźnicy regularnie biorą udział w tego typu akcjach. Tak jest chociażby w przypadku MPK Kraków. Ostatnio przedsiębiorstwo to testuje różne autobusy, np. przegubowego Autosana. O „gościu z Sanoka” medialnie jest jednak dość cicho, natomiast na stronie internetowej przewoźnika znajdziemy informacje o innym testerze. To Solaris Urbino 12 Hybrid, który został sprowadzony właśnie w związku z transportowym tygodniem. Pojazd ten mieszkańcom miasta zaprezentowano w dość wyjątkowy sposób – ustawiając go na płycie Rynku Głównego, czyli w miejscu, w którym autobusy pojawiają się bardzo sporadycznie. Można go było tam podziwiać w poniedziałek 17 września, od godziny 17 do 19. Poniżej kilka zdjęć.


Solaris Urbino 12 Hybrid

Solaris Urbino 12 Hybrid

Solaris Urbino 12 Hybrid

Solaris Urbino 12 Hybrid

Solaris Urbino 12 Hybrid


 Przeglądając Internet można znaleźć bardzo ciekawe informacje na temat pokazanego na rynku pojazdu. Wyprodukowano go w roku 2008, ale nie jako hybrydę, tylko inną ówczesną nowość producenta z Bolechowa. Był to Solaris Urbino 12 New Edition. W Polsce zaprezentowano go w trakcie kieleckich targów TransExpo 2008. Poniżej zdjęcia z października 2008.


Solaris Urbino 12 New Edition

Solaris Urbino 12 New Edition

Solaris Urbino 12 New Edition

Solaris Urbino 12 New Edition
 

Autobus reprezentował model New Edition niezbyt długo. Tylko do roku 2009. Wówczas przerobiono go na hybrydę. Stał się Solarisem Urbino 12 Hybrid – tak przynajmniej podają źródła internetowe, bazujące na czymś niezmiennym, czyli na numerze VIN. Nowa, solowa hybryda trafiała następnie na testy do różnych przewoźników. Ich lista jest bardzo długa, a znajdziemy na niej np. PKM Tychy, MZA Warszawa, MPK Łódź, HHA Hamburg, czy BAS Aarhus. Była także prezentowana na różnych imprezach targowych. I tak pojazd trafił do Krakowa. Następnego dnia (18 września) można było odbyć hybrydową przejażdżkę – obsługiwał linię czasową 703 łączącą Plac Centralny z Bieżanowem Nowym.


Warto jeszcze przypomnieć, że po krakowskich ulicach autobusy hybrydowe już jeździły, jednak tylko testowo. Przykładowo w kwietniu 2009 r. MPK sprawdzało Solarisa Urbino 18 Hybrid. Autobus obecnie jest własnością PKM Sosnowiec. Poniżej wspomniany pojazd na krakowskiej linii 114 (Kampus UJ – Prądnik Biały Zachód).


Solaris Urbino 18 Hybrid

Solaris Urbino 18 Hybrid


Blog Transportowy na Facebooku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz