Na temat przegubowych Setr przyjeżdżających do Krakowa pisałem już dwukrotnie. Ostatni raz w styczniu 2015 (link). Od kilku miesięcy na ulicach stolicy Małopolski pojawia się powód, dla którego do sprawy warto powrócić. To kolejny przegubowiec tej marki, również własność Przedsiębiorstwa Budowlano-Handlowo-Transportowego „Edmund Leś”.
Mowa o biało-niebieskiej Setrze SG221 UL o rejestracji KBR 9P49. Rocznik 1994, VIN WKK14800001010298 (za stroną Bezpieczny Autobus). Pojazd został sprowadzony z Niemiec, z miejscowości Rheda-Wiedenbrück w Nadrenii Północnej-Westfalii. Był tam eksploatowany przez firmę TWE, która obsługuje 26 numerowanych linii międzymiastowych. Przegubowiec zachował oryginalne malowanie zakładowe wcześniejszego właściciela, wraz z numerem taborowym 943. Na boki naklejono mu reklamę firmy Leś.
Na bocznej tablicy kierunkowej Setra ma ustawioną trasę nr 71 łączącą miejscowości Gütersloh i Versmold przez Marienfeld i Harsewinkel. Czas przejazdu całą linią wynosi około godziny. Obecnie firma TWE nie obsługuje linii 71, na której kursują pojazdy DB Bahn Ostwestfalen-Lippe-Bus.
Przegubowa nowość w Krakowie w trakcie całodziennej przerwy w rejonie głównej siedziby Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. 23.05.2015.
Zakup biało-niebieskiej Setry nie wiązał się z likwidacją zielonej. Oba przegubowce nadal jeżdżą i w dzień oczekują na kurs powrotny do Brzeska na uliczkach w rejonie siedziby krakowskiego ZIKiT-u przy ul. Centralnej.
W drogę powrotną do Brzeska Setry wyruszają przed godziną 17:00. Na pewno z ul. Centralnej jadą przez al. Pokoju, zabierając pracowników z przystanku przy Plazie. Jaka jest dalsza trasa – nie wiem, ale zdecydowanie nie ma już wariantu przez ul. Igołomską, o którym pisałem w 2011 roku. Zieloną Setrę widziałem wjeżdżającą na autostradę z ul. Rybitwy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz