Na oświadczenie Solarisa (tu link)
bardzo szybko zareagował BYD, a dokładniej Arkadiusz Miętkiewicz,
prezes zarządu Automotive Europe Corporation Sp. z o.o., przedstawiciel
BYD w Polsce. Opublikował on LIST DO „SOLARIS-ian”. Oto jego treść:
Szanowni
Konkurenci, nie podążajcie tą drogą, nie deprecjonujcie, nie
obrażajcie, nie insynuujcie! Nie popełniajcie błędów, które mogą
przykryć cieniem naszą rywalizację w wyścigu o dostarczenie Warszawie
autobusów elektrycznych. Przez kilka miesięcy nasze firmy przedkładały
MZA dokumenty świadczące o walorach produktów. W efekcie wygrał lepszy.
Od jesieni nasz eBus będzie woził warszawiaków po Trakcie Królewskim.
Cieszymy
się, że Wasze, choć pojedyncze, autobusy elektryczne jeżdżą już w
Niemczech, Austrii i Szwecji. Nasze autobusy elektryczne, liczone
tysiącami, jeżdżą m.in. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych,
Holandii, we Włoszech, Izraelu, Turcji, Malezji i Chinach. Cieszymy się
również, że wyprodukowaliście jedenaście tysięcy autobusów. My
wyprodukowaliśmy różnych pojazdów… miliony. Jesteśmy ponadto światowym
liderem produkcji akumulatorów, co w omawianej dziedzinie jest bardzo
istotne, jeśli nie najważniejsze.
Cieszy
nas również, że - co podnosicie w swoim oświadczeniu - podobnie jak my,
ze szczególną troską podchodzicie do wydatkowania „grosza” publicznego.
Dziwna to jednak troska, skoro za ten sam przedmiot przetargu życzycie
sobie ponad 6 milionów zł więcej, co czyni Waszą ofertę droższą dla
Warszawy o 42%(sic!). Twierdzicie, że kryteria przetargu (90% cena)
faworyzują produkty o niskiej jakości a jednocześnie bierzecie udział i
wygrywacie przetargi w których jedynym (100%) kryterium jest cena.
Zarzucacie nam dumping, przykrywając tym swoje wysokie koszty i ogromne
marże, czyniąc pokrętnie z niższej ceny zarzut a nie atut. Ceny
produktów BYD są optymalne, a ich jakość – potwierdzają to lata praktyki
na wszystkich kontynentach i 25 milionów kilometrów przejechanych
eBusami – jest najwyższa z możliwych.
„SOLARIS-ianie”,
możecie wyrażać swoje oburzenie - czyńcie to jednak z uwagą! Wszelkie
insynuacje, szkalowanie, podawanie nieprawdziwych danych czy wreszcie
oszczerstwa, spotkają się z naszym stanowczym odporem, co w efekcie może
skończyć się nieprzyjemnym dla Was sporem sądowym. Jesteśmy koncernem
globalnym, zatrudniamy przeszło 150 tysięcy osób na całym świecie. Nasi
akcjonariusze, a należy do nich m.in. Warren Buffett, nałożyli na zarząd
obowiązek twardego i rzetelnego stawania w szranki z tymi, którzy
poprzez oszczerstwa deprecjonują rangę firmy. Gratulujemy Wam zwycięstw w
licznych przetargach, w tym jednym z ostatnich na dostarczenie 85
pojazdów do Mediolanu. Mamy nadzieję, że i Wy zdołacie wznieść się ponad
swoje słabości i pogratulujcie nam jako zwycięzcom przetargu na
dostarczenie autobusów elektrycznych dla Warszawy.
Przykładowe BYD-y:
BYD K9 (występujący także pod nazwą eBus 12) w Izraelu, dokładnie w Tel Avivie. Screen ze strony YouTube.
BYD-y K9 (eBus 12) w Holandii, dokładnie na wyspie Schiermonnikoog. Screen ze strony YouTube.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz