Kilka dni temu zamieściłem wpis poświęcony
elektrycznemu autobusowi BYD K9. Teraz wracam do tego ciekawego tematu.
Tym razem będzie więcej o jego jazdach po Krakowie i trochę prywatnych
odczuć.
Pierwsze
dni testów BYD spędził na liniach 116 i 109, czyli takich, których
trasa przebiega głównie po obrzeżach miasta. W sobotę 29 czerwca
przydzielono go do obsługi typowo miejskiej linii. Była to trasa nr 124
(Wieczysta – Rondo Grunwaldzkie). Obsługuje ją tabor przegubowy, ale w
wakacyjne weekendy zastępują go pojazdy 12-metrowe. Na „chińskiego
elektryka” postanowiłem „zapolować” tuż przed końcówką Wieczysta. Tak
prezentował się na al. Jana Pawła II:
BYD odjeżdża z przystanku Most Grunwaldzki.
Tak na końcówce Wieczysta:
Przed elektrycznym autobusem linii 124 stoi Solaris Urbino 12 #BU886 na linii 193.
Napisy na ścianie tylnej pojazdu. Drugi z nich wyjaśnia znaczenie nazwy BYD.
Pierwsze drzwi, czyli widok na kabinę kierowcy.
BYD K9 - tabliczka znamionowa.
Widok na przednią część wnętrza. Krakowskie MPK przygotowało dla pasażerów specjalne ankiety na temat testowanego pojazdu.
Jako
pasażer przejechałem K9 prawie całą trasę, czyli do Mostu
Grunwaldzkiego. Przyznam, że autobus ten zrobił na mnie bardzo pozytywne
wrażenie. Już na dzień dobry spodziewałem się nieprzyjemnego zapachu
tandetnego chińskiego plastiku, którym kiedyś przywitała mnie premierowa
Scania Touring. W K9 tego nie było. Kolejne pozytywne odczucia zaczęły
się w trakcie jazdy. Poszczególne elementy wnętrza nie trzeszczały, nie
telepały się na wszystkie strony, jak to w niektórych nowych autobusach
bywa. Owszem, czasami coś wydało niechciany dźwięk, ale to nie wina
producenta, tylko fatalnego stanu krakowskich dróg.
BYD wyrusza w podróż powrotną - ulica Bułhaka, czyli tuż za pętlą Rondo Grunwaldzkie.
BYD odjeżdża z przystanku Most Grunwaldzki.
Poniżej film
nakręcony 29 czerwca. Pierwszy fragment to przejazd przez al. Jana Pawła
II i skręt w ul. Meissnera. Drugi został nakręcony na ul. Bułhaka.
Następnego dnia
(niedziela 30 czerwca) elektryczny autobus kursował na linii 173 (Azory –
Nowy Bieżanów Południe). Ta trasa w dni robocze także jest obsługiwana
taborem przegubowym (o ile nic się nie zmieniło na wakacje, to w soboty
również), a w niedziele króluje na niej tabor 12-metrowy. Poniżej BYD w
trakcie przejazdu ul. Conrada.
Załączam także
drugi film z krakowskich testów BYD K9. Jego pierwszy fragment to
przejazd pojazdu przez ul. Conrada na linii 173 - 30.06.2013. Dwa
kolejne nakręciłem dzień wcześniej, w trakcie obsługi linii 124. Wnętrze
pojazdu po odjeździe z pętli Wieczysta i przejazd ul. Basztową w
rejonie Barbakanu.
Warto jeszcze dodać, że MPK Kraków zamierza kupić elektryczne autobusy. Czas pokaże, czy będą to chińskie K9.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz