Dodatkowe informacje

czwartek, 28 czerwca 2018

Czech Raildays 2018 (1) - Stadler Tango NF2


W dniach 19 – 21 czerwca 2018 w Ostrawie odbyła się kolejna edycja targów Czech Raildays znanych także jako Dny kolejové dopravy. Oprócz taboru kolejowego na odwiedzających czekały także inne środki transportu, w tym jeden tramwaj. Będzie on bohaterem tego wpisu.

To Stadler Tango NF2 „nOVA". Tramwaj zbudowany specjalnie dla Ostrawy. Jeden z 40 takich wagonów zamówionych przez Dopravní podnik Ostrava. Budził on bardzo duże zainteresowanie, bo to nowość – pierwszy z egzemplarzy przyjechał do tego miasta dopiero 22 kwietnia 2018 i nie było jeszcze liniowych kursów z pasażerami (planowane są na sierpień 2018). Ten wystawiony na targach otrzymał numer taborowy 1704, więc to czwarty z kolei. Co ciekawe, tramwaje Tango NF2 „nOVA" powstają w Polsce, w fabryce Stadler Polska w Siedlcach. W tym roku producent ma dostarczyć 26 wagonów, a w 2019 roku kolejne 14.

Stadler Tango NF2 „nOVA" stał na początku kolumny innych pojazdów wystawionych przez DP Ostrava. Tworzyły ją trolejbus i dwa autobusy. Zaprezentuję je w kolejnych wpisach. Ich cechą wspólną było malowanie – błękitne. To nowe barwy komunikacji miejskiej w Ostrawie. Przyznam, że ten kolor bardzo mi się spodobał.


Stadler Tango NF2 „nOVA", Czech Raildays 2018

Stadler Tango NF2 „nOVA", Czech Raildays 2018
Stadler Tango NF2 „nOVA" o numerze 1704. Nowy tramwaj i jednocześnie nowe malowanie taboru ostrawskiej komunikacji miejskiej.


Stadler Tango NF2 „nOVA", Czech Raildays 2018

Stadler Tango NF2 „nOVA", Czech Raildays 2018

Stadler Tango NF2 „nOVA", Czech Raildays 2018
Widok na część tylną tramwaju.


Stadler Tango NF2 „nOVA", Czech Raildays 2018
Przy drzwiach ustawiono podesty.


Stadler Tango NF2 „nOVA", Czech Raildays 2018

Stadler Tango NF2 „nOVA", Czech Raildays 2018

Stadler Tango NF2 „nOVA", Czech Raildays 2018

Stadler Tango NF2 „nOVA", Czech Raildays 2018

Stadler Tango NF2 „nOVA", Czech Raildays 2018
Wnętrze Stadlera Tango NF2 „nOVA". Uwagę zwracają charakterystyczne siedzenia - drewniane z miękką częścią dolną. Są one montowane we wszystkich nowych pojazdach DPO, także w autobusach i trolejbusach.


Stadler Tango NF2 „nOVA", Czech Raildays 2018

Stadler Tango NF2 „nOVA", Czech Raildays 2018
Detale wnętrza Tango NF2, np. ładowarka USB.


Stadler Tango NF2 „nOVA", Czech Raildays 2018
Na stojaku wewnątrz wagonu wystawiono różne foldery. Na górze Stadler Tango NF2 „nOVA" (pierwszy dostarczony do Ostrawy - nr 1701). Poniżej inne produkty Stadlera, czyli ezt FLIRT i inna wersja tramwaju Tango.


Stadler Tango NF2 „nOVA", Czech Raildays 2018
Na zewnątrz wystawiono roll up zawierający dane techniczne wagonu. Pokazany pojazd to #1701.


Stadler Tango NF2 „nOVA", Czech Raildays 2018

Stadler Tango NF2 „nOVA", Czech Raildays 2018
Przez krótki czas odsłonięto jeden z wózków. Budził on dość spore zainteresowanie.


Stadler Tango NF2 „nOVA" to niskopodłogowy, dwuczłonowy wagon o długość 24,9 m, szerokości 2,5 m i wysokości 3,6 m. Przystosowany jest do przewozu 188 pasażerów, w tym 61 na miejscach siedzących i 127 stojących. Maksymalna prędkość to 80 km/h.

W następnym wpisie o Czech Raildays 2018 pokażę gościa z Polski, czyli pojazd Kolei Śląskich. Tu link.


Zamów bezpłatny newsletter - każdy wpis na Twoim e-mailu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz