W dniach 19 – 21 czerwca 2018 w Ostrawie odbyła się kolejna edycja targów Czech Raildays znanych także jako Dny kolejové dopravy. Oprócz taboru kolejowego na odwiedzających czekały także inne środki transportu, w tym jeden tramwaj. Będzie on bohaterem tego wpisu.
To Stadler Tango NF2 „nOVA". Tramwaj zbudowany specjalnie dla Ostrawy. Jeden z 40 takich wagonów zamówionych przez Dopravní podnik Ostrava. Budził on bardzo duże zainteresowanie, bo to nowość – pierwszy z egzemplarzy przyjechał do tego miasta dopiero 22 kwietnia 2018 i nie było jeszcze liniowych kursów z pasażerami (planowane są na sierpień 2018). Ten wystawiony na targach otrzymał numer taborowy 1704, więc to czwarty z kolei. Co ciekawe, tramwaje Tango NF2 „nOVA" powstają w Polsce, w fabryce Stadler Polska w Siedlcach. W tym roku producent ma dostarczyć 26 wagonów, a w 2019 roku kolejne 14.
Stadler Tango NF2 „nOVA" stał na początku kolumny innych pojazdów wystawionych przez DP Ostrava. Tworzyły ją trolejbus i dwa autobusy. Zaprezentuję je w kolejnych wpisach. Ich cechą wspólną było malowanie – błękitne. To nowe barwy komunikacji miejskiej w Ostrawie. Przyznam, że ten kolor bardzo mi się spodobał.
Stadler Tango NF2 „nOVA" o numerze 1704. Nowy tramwaj i jednocześnie nowe malowanie taboru ostrawskiej komunikacji miejskiej.
Widok na część tylną tramwaju.
Przy drzwiach ustawiono podesty.
Wnętrze Stadlera Tango NF2 „nOVA". Uwagę zwracają charakterystyczne siedzenia - drewniane z miękką częścią dolną. Są one montowane we wszystkich nowych pojazdach DPO, także w autobusach i trolejbusach.
Detale wnętrza Tango NF2, np. ładowarka USB.
Na stojaku wewnątrz wagonu wystawiono różne foldery. Na górze Stadler Tango NF2 „nOVA" (pierwszy dostarczony do Ostrawy - nr 1701). Poniżej inne produkty Stadlera, czyli ezt FLIRT i inna wersja tramwaju Tango.
Na zewnątrz wystawiono roll up zawierający dane techniczne wagonu. Pokazany pojazd to #1701.
Przez krótki czas odsłonięto jeden z wózków. Budził on dość spore zainteresowanie.
Stadler Tango NF2 „nOVA" to niskopodłogowy, dwuczłonowy wagon o długość 24,9 m, szerokości 2,5 m i wysokości 3,6 m. Przystosowany jest do przewozu 188 pasażerów, w tym 61 na miejscach siedzących i 127 stojących. Maksymalna prędkość to 80 km/h.
W następnym wpisie o Czech Raildays 2018 pokażę gościa z Polski, czyli pojazd Kolei Śląskich. Tu link.
W następnym wpisie o Czech Raildays 2018 pokażę gościa z Polski, czyli pojazd Kolei Śląskich. Tu link.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz