W lutym 2013 pisałem o dość egzotycznym w Polsce przegubowcu. To Säffle 5000 – wówczas eksploatowanym w sieci MZK Tychy (tu link). Na innego przedstawiciela tej nieistniejącej już szwedzkiej marki natrafiłem 8 grudnia 2015 w Krakowie. Był to model 2000NL. Zabudowa na bazie podwozia Volvo B10BLE-60.
Autobus ten stał na terenie salonu samochodów osobowych przy ul. Klimeckiego, czyli w dość nietypowym miejscu dla tego rodzaju pojazdu. Rejestracja z Wielkopolski, z miejscowości Złotów. Czy był na sprzedaż? Niestety nie wiem, ale najprawdopodobniej tak.
Prezentowany Säffle 2000NL to rocznik 2000. Z informacji podanych w Internecie wynika, że przez pierwsze dziewięć lat był on eksploatowany przez firmę De Hvide Busser z miejscowości Kvistgård w Danii. Potem trafił do Holger Danske Bustrafik A/S z Slangerup (to także w Danii).
Co się z tym autobusem dzieje teraz? Portal Bezpieczny Autobus podaje, że został wyrejestrowany. Czy trafił do nowego właściciela? Jeżeli tak, to nie jest eksploatowany – Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny nie zawiera informacji o ważnym ubezpieczeniu dla pojazdu o numerze VIN YV3R4A617Y1006726, którym oznaczono bohatera tego wpisu.
Co ciekawe, autobus Säffle 2000NL pojawiał się już w Krakowie i to liniowo. Było to kilka lat temu, gdy do stolicy Małopolski docierała słynna linia K z Chełmka, obsługiwana przez Transgór Mysłowice. Był to pojazd oznaczony numerem 31. Także rocznik 2000.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz