Dodatkowe informacje

sobota, 9 grudnia 2017

Kolejny pociąg specjalny do Skawiny


Jak już pisałem, w sobotę 2 grudnia 2017 (tu link) do Skawiny kursował pociąg specjalny promujący nowe połączenie Kolei Małopolskich. Niestety jego trasę dosłownie w ostatniej chwili zmieniono i nie został zrealizowany najważniejszy punkt programu, czyli przejazd łącznicą kolejową.

Tydzień później, 9 grudnia 2017, a więc na dzień przed wprowadzeniem rozkładu jazdy 2017/2018, ponownie promowano nową relację, czyli Skawina – Kraków Główny. Znowu wyruszyły dwie pary pociągów. Tym razem jechały już przez łącznicę, a kursy rozpoczynały się w Krakowie Głównym (tydzień wcześniej to Skawina była stacją początkową). Te bezpłatne przejazdy zostały zorganizowane przez Polskie Linie Kolejowe i Przewozy Regionalne promujące swoją obecną już od dłuższego czasu markę Polregio. Tabor również był inny. Wprawdzie także z nowosądeckiej firmy NEWAG, ale nie Impuls, lecz słynny Pociąg Papieski, czyli EN61-001 z 2006 roku.


Polskie Linie Kolejowe, Twitter
Screen (cytat) Twittera Polskich Linii Kolejowych. Informacja o pociągach specjalnych wraz z rozkładem jazdy.


Z żoną zdecydowaliśmy się na podróż drugą parą pociągów, czyli z Krakowa Głównego o 11:39 i powrót na 12:29. Zarówno w pierwszej parze, jak i w drugiej frekwencja była duża, jednak bez tłoku.


EN61-001, Pociąg Papieski, Przewozy Regionalne

EN61-001, Pociąg Papieski, Przewozy Regionalne

EN61-001, Pociąg Papieski, Przewozy Regionalne
EN61-001, czyli Pociąg Papieski wjeżdża na peron czwarty stacji Kraków Główny, kończąc obsługę pierwszej pary specjalnego połączenia do i ze Skawiny.


EN61-001, Pociąg Papieski, Przewozy Regionalne
EN61-001 przy peronie czwartym stacji Kraków Główny bezpośrednio po przyjeździe. Za kilka minut wyruszy w drugi kurs do Skawiny.


Stacja Kraków Główny, stoisko
Na pasażerów podróżujących pociągami specjalnymi czekało specjalne stoisko, na którym mogli odebrać bezpłatne artykuły promocyjne. Peron czwarty stacji Kraków Główny.


EN61-001, Pociąg Papieski, Przewozy Regionalne

EN61-001, Pociąg Papieski, Przewozy Regionalne
Wnętrze EN61-001. Na monitorze widok z kamery umieszczonej na początku ezt.


W przeciwieństwie do przejazdu zorganizowanego przez Koleje Małopolskie, w trakcie podróży EN61 podawano informacje dotyczące nowego połączenia, a w szczególności inwestycji kolejowych pomiędzy Krakowem Głównym i Skawiną, także tych planowanych. Dodatkowo wyświetlano filmy promujące działania PLK, np. budowę łącznicy (na przemian z obrazem rejestrowanym przez kamerę umieszczoną na początku ezt). Przez pociąg co chwilę przechodził jakiś pracownik PLK lub Przewozów Regionalnych, rozdając podróżnym różne gadżety, czy częstując słodyczami. 


EN61-001, Pociąg Papieski, Przewozy Regionalne
Pociąg specjalny na stacji Skawina. Krótki postój przed powrotem do Krakowa.


EN61-001, Pociąg Papieski, EN57, Przewozy Regionalne
Kiedy pociąg specjalny dotarł do Skawiny, przy peronie drugim stał inny ezt Przewozów Regionalnych. To EN57-1142 jako pociąg regio 30536 „Gubałówka” relacji Zakopane (9:17) - Kraków Płaszów (12:20). Od nowego rozkładu jazdy również pociągi z Zakopanego pojadą nową łącznicą, z pominięciem Krakowa Płaszowa.


EN61-001, Pociąg Papieski, Przewozy Regionalne

EN61-001, Pociąg Papieski, Przewozy Regionalne

EN61-001, Pociąg Papieski, Przewozy Regionalne
EN61-001 na stacji Skawina. Widok z kładki dla pieszych. Budynek dworca w trakcie remontu. Przebudowywana jest także okolica stacji.


Stacja Skawina
Detal budynku dworcowego w Skawinie.


Drezyna WM15A-386, PLK
Za peronami stacji Skawina stała drezyna WM15A-386 z platformą - Polskie Linie Kolejowe.


Rozkładowy czas przejazdu pomiędzy Krakowem Głównym, a Skawiną wynosił 18 minut. Pociągi specjalne nie zatrzymywały się na trasie – jechały bezpośrednio do stacji końcowej. W związku z prowadzonymi pracami modernizacyjnymi (plus rozbudowa – dobudowa dwóch torów) pomiędzy Krakowem Głównym, a mostem na Wiśle obecnie dostępny jest tylko jeden tor.


Blog Transportowy na Google+

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz