Do Krakowa dotarła już część Mercedesów Citaro, które MPK zamówiło w wyniku ubiegłorocznego przetargu. Są to pierwsze w mieście solowe wersje tego modelu autobusu. Łącznie 8 egzemplarzy, które trafiły do zajezdni Wola Duchacka. Oznaczono je tam jako DO211 – DO218. Pojazdy już kursują liniowo, a ich domeną są trasy 292 i 502. Niedługo zadebiutuje też 8 przegubowych Citaro.
Z nowymi nabytkami swój pierwszy kontakt miałem w piątek 11 marca, czyli świeżo po wprowadzeniu ich do ruchu. Tak prezentował się wóz nr DO211 – tu w trakcie postoju na przystanku końcowym Plac Centralny:
W trakcie „oblotu” Placu Centralnego:
Na swojej stronie internetowej krakowskie MPK wyraźnie podkreśla, że nowe Mercedesy jako pierwsze autobusy w taborze przewoźnika zostały wyposażone w system głosowego zapowiadania przystanków. Obawiam się jednak, że jeszcze nie czas na podkreślanie tego faktu. We wspomnianym DO211 obsługującym linię 502 (Plac Centralny – Cracovia) system jedynie sygnalizował, że jest zamontowany – po każdym odjeździe z przystanku lektor mówił: „Następny przystanek” i na tym komunikat się kończył. Żadna nazwa nie padała. Tego dnia podróżowałem również Citaro nr DO213 na linii 292 (Dworzec Główny Wschód – Port Lotniczy). W tym pojeździe system głosowych zapowiedzi nie wydawał żadnych oznak swej obecności. Miejmy jednak nadzieję, że to chwilowe wady, bo przecież tabor szynowy MPK „gada” bez przeszkód.
Mercedes Citaro nr DO213 na pętli Dworzec Główny Wschód:
We wnętrzu Citaro zastosowano także nowy rodzaj informacji wizualnej. Zamontowany pod sufitem, za kabiną kierowcy, monitor nie wyświetla programu autobusowej telewizji BUS TV jak w innych pojazdach, lecz pokazuje trasę przejazdu autobusu: obecny przystanek i kolejne. Oto przykład:
Rozwiązanie ciekawe, aczkolwiek przydatne tylko osobom stojącym w pobliżu monitora. Widoczność z innych miejsc jest ograniczona.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz