Dodatkowe informacje

czwartek, 7 sierpnia 2014

SM42-3101 z PKP Intercity


„Przypadek rządzi światem tym...” – takie słowa pojawiają się w jednej z piosenek kultowego polskiego serialu „Zmiennicy”. Idealnie pasują one do mojego spotkania z najnowszym nabytkiem PKP Intercity. W ramach „zabijania” czasu związanego z oczekiwaniem na wizytę u lekarza, trafiłem na stację Kraków Płaszów. Tam dokumentując postępy prac przy budowie łącznika tramwajowego Wielicka – Lipska, dotarłem na koniec peronów. W pewnym oddaleniu stała bohaterka tego wpisu.

To lokomotywa SM42-3101. Czyli świeżynka prosto z nowosądeckiego NEWAG-u. Efekt kontraktu na modernizację 20 maszyn serii SM42 dla PKP Intercity. Zakłada on przebudowę dziesięciu lokomotyw na jednoagregatowy typ 18D (oznaczenie SM42-3001 i wzwyż). Pierwsza sztuka została dostarczona przewoźnikowi 11 czerwca 2014. Kolejne 10 „stonek” ma stać się modelem 6Dl, czyli maszyną dwuagregatową. O ile tematowi 18D branżowe media poświęciły trochę miejsca, to o 6Dl na razie jest dość cicho. Dlatego początkowo uznałem, że SM42-3101 to właśnie pierwszy egzemplarz 6Dl. Była to jednak wielka pomyłka. Na szczęście czytelnicy są czujni i szybko skorygowano mnie. Okazało się, że SM42-3101 to także 18D. Różnica pomiędzy lokomotywami oznaczanymi jako SM42-300X i SM42-310X polega na zastosowaniu różnej ilości akumulatorów. Maszyny typu 6Dl będą oznakowane jako SU42-10XX, a ich kabina zostanie umieszczona na środku pojazdu.

Poniżej kilka zdjęć SM42-3101. Stacja Kraków Płaszów dnia 6 sierpnia 2014. Na boku lokomotywy napisy o treści: „NEWAG SA P5/2 2014-07-28” i „PKP INTERCITY SA Zakład Centralny”.


SM42-3101, PKP Intercity

SM42-3101, PKP Intercity

SM42-3101, PKP Intercity

SM42-3101, PKP Intercity


Z najnowszą lokomotywą bardzo kontrastowała inna SM42 stojąca w pobliżu. To maszyna z numerem 193. Rocznik 1969:


SM42-193, PKP Intercity


Blog Transportowy na Twitterze

Blog Transportowy na Facebooku


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz