Jeszcze
kilka lat temu media informowały o poważnych problemach finansowych
polskiego przewoźnika kolejowego PKP Cargo. Na szczęście władze firmy
poradziły sobie z tym i już od dłuższego czasu wiadomości na jej temat
są zupełnie inne. Po udanej prywatyzacji w październiku 2013, ten
największy w Polsce kolejowy przewoźnik towarowy (drugi w Unii
Europejskiej, pierwszy to Deutsche Bahn) nadal rozwija swoją
działalność. Właśnie ogłoszono, że PKP Cargo zamierza przejąć aż dwóch
przewoźników.
Jak
podała agencja Newseria.pl, podpisano list intencyjny w sprawie
przejęcia przez PKP Cargo czeskiej spółki AWT (Advanced World Transport
B.V.). Jest to jeden z największych prywatnych przewoźników towarowych w
Europie. W wywiadzie dla Newserii prezes zarządu PKP Cargo Adam Purwin
powiedział: „Podpisaliśmy właśnie list intencyjny w sprawie
potencjalnego nabycia 100 proc. udziałów w AWT. Ta potencjalna
transakcja może znacząco umocnić pozycję PKP Cargo w regionie Europy
Środkowo-Wschodniej, bo grupa ta jest znaczącym przewoźnikiem.”
Podpisane
1.09.2014 porozumienie daje PKP Cargo wyłączność na prowadzenie
negocjacji w sprawie ewentualnej transakcji. Wyłączność ta obowiązuje
przez 10 tygodni od dnia rozpoczęcia badania stanu przedsiębiorstwa.
Sprawdzana będzie jego kondycja handlowa, finansowa, prawna i podatkowa,
czyli wszystko, co określane jest mianem badania due diligence.
Rozpocznie się ono 5 września.
Grupa
AWT ma około 8% udział w czeskim rynku kolejowych przewozów towarowych.
Świadczy usługi głównie dla dużych zakładów przemysłowych,
specjalizując się w przewozach towarów ciężkich i masowych. Jak podaje
Newseria.pl, oprócz przewozów na terenie Czech, pociągi AWT jeżdżą też w
takich krajach jak: Słowacja, Słowenia, Węgry, Polska, Niemcy, Rumunia,
Bułgaria i Chorwacja. Łącznie w roku 2013 przewieziono 12 milionów ton
towarów. Grupa AWT zatrudnia około dwóch tysięcy pracowników. Do swej
działalności wykorzystuje blisko 160 lokomotyw, które prowadzą składy
zestawiane z ponad pięciu tysięcy wagonów.
Przykładowa
lokomotywa spółki Advanced World Transport B.V. (AWT). Maszyna o
oznaczeniu 753 729-3, rocznik 1975. „Nurek” odjeżdża ze stacji Ústí nad
Labem. 15.08.2012. W późniejszym terminie opublikuję film z tego
przejazdu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz