Dodatkowe informacje

czwartek, 31 marca 2011

Optifuel i ciągniki dla Mostostalu


Dziś dwie informacje prasowe nadesłane przez Renault Trucks. Na początek tekst o rozpoczynającej się kolejnej, już trzeciej edycji konkursu Optifuel. 

W czasach wielkich oszczędności przychodzi nam przeliczyć dwukrotnie każdą wydaną złotówkę. Pieniądze „bolą” tym bardziej, jeśli są tracone, a mogłyby pozostać w budżecie przedsiębiorstwa! Konkurs Optifuel sprzyja propagowaniu techniki jazdy racjonalnej, wydłużaniu żywotności samochodów oraz podniesieniu wydajności transportu. W kwietniu startuje trzecia ogólnopolska edycja zmagań kierowców w „jeździe o kropelce”!

Konkurs Optifuel 2011 odbędzie się według nowej formuły. Odwiedzi łącznie siedmiu dealerów Renault Trucks w całej Polsce. Trasa rozpocznie się w kwietniu, a zakończy we wrześniu. Również jesienią planowany jest Wielki Finał, który wyłoni trzeciego już Mistrza Ekonomicznej Jazdy Renault Trucks Polska.

Tegoroczna edycja nie mogłaby się odbyć bez głębokiego zaangażowania partnerów Renault Trucks, którzy towarzyszą nam od samego początku tego cyklu spotkań. Firmy Michelin Polska i Total Polska jak co roku ufundowały bardzo cenne nagrody: tak dla przewoźników jak i ich Kierowców. Miło nam poinformować, że w obecną edycję ponownie włączyła się firma Zasław, znany producent naczep i przyczep, który udostępni jeden ze swych pojazdów na cały okres trwania konkursu. Wśród współorganizatorów jest również Renault Trucks Financial Services: podczas spotkań u Dealerów będzie można zapoznać się z  ciekawą ofertą finansowania ciężarówek Renault.

Konkurs jazdy ekonomicznej będzie prowadzony z wykorzystaniem obciążonego 22 tonami ładunku zestawu drogowego: Renault Magnum 480.19T (silnik DXi13 o mocy 480 KM i momencie obrotowym 2448 Nm) uzbrojonego w system Optifuel Infomax. Cały zestaw szkolny porusza się na ogumieniu Michelin. Na nim zamontowane będą najnowsze opony X SaverGreen cechujące się bardzo niskim współczynnikiem oporów toczenia, oparte o Michelin Durable Technologies: technologię, dzięki której można zaoszczędzić 0,67 dm3/100 km w stosunku do poprzedniej generacji opon A2 Energy!


Renault Magnum 480.19T


Silnik ciężarówki jest fabrycznie napełniony olejem Renault Trucks Oils Generation Eco5: w stosunku do poprzedniego Eco2 również umożliwia obniżenie zużycia paliwa (dalsze zmniejszenie tarcia wewnętrznego) do 6%. Najnowszy olej sprzyja także zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

Nowa formuła konkursu Optifuel jest wzbogacona o prowadzone podczas spotkań warsztaty, na których będzie można poznać tajemnicę niskich kosztów eksploatacji ciężarówek Renault Trucks oraz oferty finansowania Renault Trucks Financial Services. Wydajny i niezawodny samochód, olej zapewniający możliwie niskie tarcie wewnętrzne, opony o niewielkich oporach toczenia oraz nowoczesna naczepa: bez tych elementów należy zapomnieć o efektywnym przewozie drogowym. Podczas warsztatów tegorocznego konkursu, przedstawiciele wszystkich współpracujących firm przedstawią tajniki sukcesu swoich produktów. Skutek jest oczywisty: wydajny przewóz drogowy bez ponoszenia zbędnych kosztów wynikających z niewłaściwej bądź nieumiejętnej eksploatacji pojazdu.


Druga informacja dotyczy przekazania ciągników firmie Mostostal:

23 marca w serwisie Renault Trucks w Błoniu, prowadzonym przez firmę On Road, kluczyki do 20 ciągników siodłowych Renault Premium Lander 460 DXi odebrali przedstawiciele jednego z największych polskich przedsiębiorstw budowlanych - Mostostalu Warszawa S.A.

Mostostal Warszawa jest dzisiaj jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek wśród polskich przedsiębiorstw budowlanych. To firma o 65-letniej tradycji dysponująca doświadczoną kadrą inżynierską i wysoko wykwalifikowaną załogą. Dzisiaj wchodzi w skład wielkiej międzynarodowej korporacji Acciona. A że polscy inżynierowie i budowlańcy naprawdę wiele potrafią i stać ich na konkurowanie z najlepszymi, Mostostal Warszawa nie narzeka na brak pracy. Właśnie rozpoczyna budowę dwóch nowych odcinków dróg - to wyczekiwane od lat obwodnice Rzeszowa i Kielc. Tam właśnie będą pracować nowe ciągniki siodłowe Renault Premium Lander zakupione przez warszawskich budowniczych. Będą woziły najpierw piasek i kruszywa, a później masy bitumiczne na naczepach-wywrotkach marki Skibicki. Symboliczny kluczyk do nowych ciężarówek z rąk prezesa Renault Trucks Polska Philippe’a Gorjux odebrał 23 marca w Błoniu dyrektor Andrzej Paczek z  Dyrekcji Budownictwa Drogowego Mostostal Warszawa  S.A. Towarzyszył im Jerzy Kałucki, dyrektor sprzedaży opon użytkowych w Bridgestone Polska, firmie która dostarczyła ogumienie dla Landerów.   


Renault Premium Lander 460 DXi, Mostostal


Renault Lander to nowoczesny środek transportu, zaprojektowany i zbudowany specjalnie do roli dostawcy materiałów na place budowy. Czy to ważne? Okazuje się, że tak. W każdej dziedzinie techniki w ostatnich latach obserwujemy ogromny postęp. Zmieniają się procesy projektowania, technologie produkcji materiałów budowlanych i wreszcie sprzęt i narzędzia wykorzystywane na budowach. - Dysponowanie najnowocześniejszym sprzętem i narzędziami pozwala wykonywać pracę lepiej, szybciej i dokładniej, a często wiąże się też z mniejszym zapotrzebowaniem na energię i paliwa oraz ze zmniejszeniem wysiłku pracujących na budowie ludzi. Dotyczy to oczywiście także kierowców ciężarówek - mówi Mariusz Kowalski, Key Acount Manager z Renault Trucks Polska. - Premium Lander to nowoczesne narzędzie transportu cechujące się świetnymi własnościami trakcyjnymi, zapewnianymi przez silnik o mocy 460 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2200 Nm dostępnym w szerokim przedziale od 950 do 1400 obr./min. Ciągniki dla Mostostalu zostały przystosowane do pracy w najtrudniejszych warunkach: są wyposażone we wzmocnione przednie osie o maksymalnym nacisku 8 ton, pakiet terenowy i nowoczesne, budowlane opony marki Bridgestone.  


Renault Premium Lander 460 DXi, Mostostal


Co skłoniło Mostostal Warszawa do zakupu pojazdów ciężarowych Renault Trucks? W przypadku firmy zarządzanej przez inżynierów z ogromnym doświadczeniem zawodowym, nie mogła to być tylko cena. I nie była. - Istotną sprawą dla każdej firmy są ponoszone koszty, gdyż mają one wpływ na całokształt produkcji. Niemniej jednak ceniąc sobie jakość, konfigurację wyposażenia, warunki serwisowania wybraliśmy ciągniki siodłowe marki Renault Trucks. W naszej flocie mamy ciężarówki niemal wszystkich znaczących producentów. Na bieżąco monitorujemy sposób ich eksploatacji i jej koszty - dodaje Hubert Rusak, Kierownik Zespołu ds. Transportu w Dyrekcji Budownictwa Drogowego Mostostalu Warszawa S.A. - W 2008 roku kupiliśmy balastowy ciągnik siodłowy Renault Kerax, który współpracuje z niskopodwoziową naczepą do przewozu ciężkiego sprzętu i jesteśmy z niego bardzo zadowoleni. Zarówno pod względem zużycia paliwa, jak i bezawaryjności spełnia nasze oczekiwania. Poza tym te 20 nowych Landerów jest objętych trzyletnią ochroną gwarancyjną, a ich właściwą eksploatację z pewnością ułatwi najnowsze oprogramowanie Infomax, dzięki któremu będziemy mieli pełną informację o sposobie jazdy naszych kierowców. Wszyscy kierowcy tych samochodów przejdą tez profesjonalny Trening Ekonomicznej Jazdy prowadzony przez instruktorów Renault Trucks.    


Renault Premium Lander 460 DXi, Mostostal


Charakterystyczne dla ciężarówek Renault Trucks nowoczesne i ekologiczne silniki zapewniają niskie zużycie paliwa i poziomy czystości spalin, a to wpisuje się w ekologiczną politykę Mostostalu Warszawa. Spełniają normę Euro 5. To były istotne kryteria przy wyborze samochodów.  Należy pamiętać, że niskie zużycie paliwa to nie tylko obniżenie kosztów działania firmy. Mostostal Warszawa ma zintegrowaną politykę w zakresie jakości, środowiska i bezpieczeństwa pracy. Jednym z jej kluczowych założeń jest minimalizowanie negatywnego oddziaływania prowadzonej przez firmę działalności na środowisko. - Przed rozpoczęciem każdej inwestycji staramy się zidentyfikować zagrożenia wynikające z wpływu naszych procesów produkcyjnych i usługowych na otoczenie - mówi Hubert Rusak. - Staramy się, by na realizowanych przez firmę budowach wykorzystywane były maszyny, pojazdy i sprzęt, jak najwyższej jakości, co bez wątpienia przyczynia się do ochrony środowiska naturalnego. Silniki w samochodach firmy Renault Trucks przy stosunkowo dużej mocy charakteryzują się wysokim poziomem czystości emisji  spalin oraz niskim zużyciem paliwa, co stanowiło istotne kryterium przy decyzji o zakupie tych pojazdów.

Tekst i fot. Renault Trucks.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz