Dodatkowe informacje

wtorek, 19 lipca 2011

Nowe kabiny Volvo dla pojazdów komunalnych


„Komunalna informacja prasowa” nadesłana przez Volvo.

Volvo Trucks wprowadza na rynek nowy wariant kabiny dla Volvo FE, o bardzo nisko umieszczonym wejściu. Nowa kabina, Volvo FE LEC (Low Entry – kabina niskowejściowa), jest przeznaczona dla śmieciarek, pojazdów dystrybucyjnych i innych pojazdów realizujących zadania transportowe, wymagające od kierowcy wielokrotnego w ciągu dnia wchodzenia i wychodzenia z kabiny. Po uruchomieniu funkcji „przyklęku", (jedyny) stopień kabiny znajduje się na wysokości zaledwie 440 mm nad jezdnią.

– Szczególnie w przypadku śmieciarek, ale także w innych zastosowaniach transportowych, istnieje rosnące zapotrzebowanie na kabiny niskowejściowe. Odpowiadamy na te potrzeby, oferując samochód ciężarowy, który uzyskał homologację w całej Europie i który w 95 procentach bazuje na podzespołach pochodzących ze standardowych wersji Volvo FE – mówi  Anders Bellini, menedżer produktu, miejski i regionalny transport dystrybucyjny, Volvo Trucks.


Volvo FE LEC



Bezpieczeństwo i higiena pracy

Wzrost zapotrzebowania na samochody ciężarowe z kabinami niskowejściowymi jest w dużej mierze podyktowany bezpieczeństwem i higieną pracy. Na przykład kierowca miejskiego pojazdu dystrybucyjnego musi wielokrotnie w ciągu dnia wchodzić i wychodzić z kabiny. Jej niskowejściowa wersja znacznie zmniejsza obciążenia kolan kierowcy. W kabinie Volvo FE LEC także drzwi po stronie pasażera otwierają się o kąt 90 stopni. Wraz z nisko położonym stopniem wejściowym oznacza to możliwość wychodzenia z kabiny twarzą zwróconą na zewnątrz, jednocześnie obserwując panujący wokół ruch uliczny. Podłoga kabiny jest całkowicie płaska.

– Kabina mieści do czterech osób, które mogą sprawnie zająć miejsca i siedzieć wygodnie podczas jazdy. To duża zaleta w kontekście bezpieczeństwa, móc w intensywnym ruchu drogowym wysiąść z kabiny wprost na chodnik – mówi Anders Bellini.


Volvo FE LEC



Widoczność i zwrotność

Bezpieczeństwo to także powód, dla którego zapewniono Volvo FE LEC maksymalnie duże pole widzenia we wszystkich kierunkach. Oprócz dużych lusterek wstecznych i lusterek rampowych, kabinę wyposażono w szybę w dolnej części drzwi pasażera oraz dodatkowe szyby boczne za drzwiami. O zapewnieniu maksymalnej efektywności w transporcie miejskim świadczą również inne cechy Volvo FE LEC, takie jak 7-litrowy silnik o mocy 300 lub 340 KM, rozwijający duży moment obrotowy, współpracujący z 6-biegową automatyczną skrzynia biegów. Pojazd jest dostępny w konfiguracji 4x2 lub 6x2 ze skrętną osią wleczoną, gwarantująca doskonałą zwrotność nawet w wąskich uliczkach.

– Volvo FE LEC jest długo oczekiwanym członkiem naszej rodziny FE. Przyczyni się do poprawy warunków i bezpieczeństwa pracy kierowcy/załogi i zwiększenia konkurencyjności naszych klientów – podkreśla Anders Bellini.

Zamówienia na pojazdy Volvo FE LEC można w Europie składać od 25. tygodnia br.


Volvo FE LEC



Fakty, Volvo FE LEC

Kabina

Przelotowa kabina z całkowicie płaską podłogą i miejscami siedzącymi dla czterech osób.

Wysokość wejścia 540 mm na jezdnią (440 mm po uruchomieniu funkcji „przyklęku”).

Wysokość podłogi: 900 mm na jezdnią (800 mm po uruchomieniu funkcji „przyklęku”).


Układ napędowy

Silnik: Volvo D7F, 6-cylindrowy, rzędowy silnik Common Rail o pojemności skokowej 7,2 l i mocy 300 lub 340 KM.

Przystawka odbioru mocy zamontowana u góry silnika.

Skrzynia biegów: AL306, automatyczna, 6-biegowa, w opcji dostępna przekładnia hydrokinetyczna TC421.

Tylna oś RSS1344C o przełożeniu 4,63 lub 5,29, zoptymalizowana pod kątem właściwości jezdnych i zużycia paliwa.


Konfiguracja osi

4x2 lub 6x2 ze skrętną osią wleczoną.


Zawieszenie

Zawieszenie pneumatyczne wszystkich osi. W opcji dostępna funkcja „przyklęku” przedniej osi.


Dopuszczalna masa całkowita pojazdu

18 (4x2) lub 26 ton (6x2).


Naciski na osie

Dopuszczalny nacisk na oś przednią: 8 t.

Dopuszczalny nacisk na oś tylną, napędową: 13 t (6x2).

Dopuszczalny nacisk na oś wleczoną: 7,5 t.


Tekst i fot. Volvo - informacja prasowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz