Zatem stało się. Nowa gama ciężarówek
Renault już została zaprezentowana. 11 czerwca 2013 r. po raz pierwszy
oficjalnie pokazano światu całą rodzinę nowych pojazdów. Zapraszam do
lektury poniższej informacji prasowej.
Nowe ciężarówki Renault Trucks.
Pojazdy dalekobieżne Renault Trucks
Prezentując nową rodzinę pojazdów
dalekobieżnych, Renault Trucks ujednoliciło swoją ofertę, obejmującą
obecnie jeden bazowy model pojazdu, który dzięki swojej modułowej
budowie może zaspokoić potrzeby wszystkich klientów w segmencie
transportu dalekobieżnego. Gamę Renault Trucks T – bo o nim mowa –
opracowano z myślą o zaaferowaniu firmom transportowym doskonałej
równowagi pomiędzy zużyciem paliwa i komfortem pracy. Wyposażony w
kabinę dopracowaną w tunelu aerodynamicznym, model T łączy w sobie
wydajność i niskie zużycie paliwa modelu Premium Route z komfortem i
prestiżem modelu Magnum. Oprócz całkowicie nowej kabiny, oferuje również
udoskonalony układ napędowy, z silnikami spełniającymi normę emisji
spalin Euro-6.
Przy szerokości 2,5 metra, kabina
Renault Trucks T jest bardziej przestronna i bardziej komfortowa. Jest
wyposażona w rozsuwaną leżankę, a także leżankę górną, która w razie
potrzeby może pełnić funkcję dodatkowego schowka. Obecnie tunel silnika
ma wysokość zaledwie 200 mm, zaś w kabinie z płaską podłogą nie ma go w
ogóle. Nowe fotele, zaprojektowane przez RECARO® specjalnie
dla Renault Trucks, ergonomiczna deska rozdzielcza z 7-calowym
wyświetlaczem głównym (największym na rynku) i zmieniony układ
przełączników umożliwiają przyjęcie optymalnej pozycji za kierownicą.
Pojazdy T są również wyposażone w schowek dostępny zarówno z zewnątrz,
jak i wnętrza kabiny, do której prowadzą drzwi o kącie otwarcia 85°.
Kierowcy mają do swojej dyspozycji szereg elementów zwiększających
bezpieczeństwo, takich jak np. reflektory doświetlające zakręt i
wielofunkcyjne koło kierownicy, regulowane w trzech płaszczyznach.
Wszystkie pojazdy serii T są wyposażone w
zautomatyzowaną skrzynię biegów Optidriver, z nowo opracowanym układem
sterowania. Kolejnymi nowościami w serii T są całkowicie nowy układ
dystrybucji sprężonego powietrza EACU (Electronic Air Control Unit),
energooszczędna pompa wspomagania układu kierowniczego o zmiennym
wydatku oraz zbiorniki paliwa o pojemności do 1475 litrów. Ułatwiono
także obsługę techniczną, po przez odseparowanie instalacji elektrycznej
od pneumatycznej. Wiązki elektryczne są obecnie poprowadzone po prawej
stronie podwozia, podczas gdy przewody pneumatyczne – po stronie lewej.
W razie potrzeby, kierowca może użyć
znajdującego się na desce rozdzielczej przycisku „24/7” w celu aktywacji
funkcji ciągłego monitorowania lokalizacji (geolokalizcja) i
bezprzewodowej transmisji parametrów roboczych pojazdu, co jeszcze
bardziej ułatwia wybranej, jednej z 1600 na całym świecie, stacji
obsługi Renault Trucks sprawowanie opieki serwisowej nad pojazdem. Seria
T została także przystosowana do pełnej integracji z Optifleet,
oferowanym przez Renault Trucks systemem zarządzania flotą,
zwiększającym opłacalność eksploatacji pojazdu ciężarowego. Ponadto,
Renault Trucks nadal oferuje swoje wypróbowane prooszczędnościowe
rozwiązania, takie jak m.in. Optifuel Infomax – system analizujący styl
jazdy i monitorujący zużycie paliwa, który w połączeniu ze szkoleniem
Renault Trucks w zakresie jazdy ekonomicznej (dotychczas przeszkolono
ponad 25 000 kierowców), może przyczynić się do dalszej redukcji zużycia
paliwa, nawet o 15%.
Renault serii T w trakcie premiery.
Pojazdy budowlane Renault Trucks
W celu jak najlepszego spełnienia
potrzeb klientów, w ramach swojej nowej gamy pojazdów budowlanych
Renault Trucks oferuje dwa typoszeregi: C – pojazdy dla transportu
budowlanego – oraz K – pojazdy dla ciężkiego transportu budowlanego.
Pojazdy Renault Trucks C, dostępne z dwiema różnymi szerokościami kabin,
oferują dużą ładowność, niskie zużycie paliwa i komfort jazdy
porównywalny z pojazdami długodystansowymi. Dzięki cechom, takim jak
duża siła uciągu i prześwit, stanowią one atrakcyjną propozycją dla
klientów z branży robót ziemnych. Z kolei seria Renault Trucks K
ustanawia nowe standardy w zakresie wytrzymałości i prześwitu, a także
odznacza się największym na rynku kątem natarcia. Nowe pojazdy posiadają
udoskonalony układ napędowy, z silnikami spełniającymi normę emisji
spalin Euro-6, oraz wyróżniającą się na tle pozostałych modeli kabinę.
Zasługuje ona na szczególną uwagę, ponieważ jest bardziej przestronna,
komfortowa i ergonomiczna oraz wyposażona w obrotowe przełączniki. Z
boku kabiny znajduje się stopień pomocniczy, ułatwiający kierowcy
kontrolę skrzyni ładunkowej. Pojazdy te wytrzymują najtrudniejsze
warunki użytkowania. Wrażliwe podzespoły są skutecznie chronione przed
uszkodzeniem. Zarówno w serii K, jak i C są dostępne zderzaki wykonane w
całości ze stali. Wyjątkowe są także parametry techniczne pojazdów:
duży prześwit, dopuszczalna masa całkowita zestawu drogowego sięgająca
120 ton i największy na rynku kąt natarcia (32°) w przypadku serii K.
Renault serii C.
W serii C jest oferowany Optitrack,
hydrostatyczny układ napędu na przednią oś, umożliwiający tymczasowe
zwiększenie własności trakcyjnych pojazdu. W serii K jest stosowany
konwencjonalny układ napędu na wszystkie koła.
Pojazdy są wyposażone w reflektory
doświetlające zakręt, oferowaną standardowo zautomatyzowaną skrzynię
biegów Optidriver, elektrycznie sterowany hamulec postojowy uruchamiany w
chwili wyłączania silnika i różnego rodzaju elementy ułatwiające montaż
zabudowy.
Dzięki konstrukcji zoptymalizowanej pod
względem masy własnej, seria C oferuje wyjątkową ładowność, do 22,8 t w
pojazdach o konfiguracji osi 8x4. Pojazdy K charakteryzują się
dopuszczalną masą całkowitą do 50 t i mogą tworzyć zestawy drogowe o
masie całkowitej do 120 t. Również w tych pojazdach wprowadzono szereg
ułatwień dla firm zabudowujących, pozwalających im skrócić czas montażu
zabudowy, a tym samym czas dostawy pojazdu nawet o 20%.
Przedstawiciel nowej gamy ciężarówek Renault w trakcie montażu.
Pojazdy dystrybucyjne Renault Trucks
Opracowując swoją nową gamę pojazdów
dystrybucyjnych, Renault Trucks wykorzystało własne doświadczenia i
wiedzę o tym specyficznym segmencie transportu, a także znane i uznane
cechy dotychczasowych modeli. Mimo że nowe pojazdy dystrybucyjne Renault
Trucks – seria D – bazują na wcześniejszych modelach firmy, stanowią
bardziej konsekwentną propozycje rynkową, obejmującą jeden typoszereg z
trzema modelami pojazdów zdolnymi spełnić wszystkie potrzeby klientów.
Renault serii D.
Serię D Renault Trucks tworzą trzy
modele: Renault Trucks D (DMC od 10 do 18 t), Renault Trucks D Wide (DMC
od 16 do 26 t) i Renault Trucks D Access z niskopodłogową kabiną „Low
Entry” (DMC od 18 do 26 t). Wkrótce zostanie ona uzupełniona pojazdem w
klasie DMC od 3,5 do 7,5 t.
Swój nowy typoszereg D Renault Trucks
opracowało z myślą o optymalizacji wykorzystania pojazdu. Oznacza to
m.in. dzielenie się przez producenta swoją wiedzą z klientami, by móc
proponować im kompleksowe rozwiązania transportowe. Oznacza również
wspieranie klientów w całym okresie eksploatacji pojazdu i oferowanie im
skutecznych rozwiązań w obszarach, takich jak finansowanie,
ubezpieczenie, analiza zużycia paliwa, szkolenie w zakresie jazdy
ekonomicznej oraz – na szczeblu lokalnym – obsługa serwisowa w celu
utrzymania sprawności pojazdu i minimalizacji kosztów przestoju.
Tekst i fot. Renault Trucks - informacja prasowa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz