Dodatkowe informacje

czwartek, 27 czerwca 2013

Newag Nevelo


We wtorek, 25 czerwca 2013 w Krakowie rozpoczęły sie liniowe testy nowego polskiego tramwaju. To wagon 126N, bardziej znany jako Newag Nevelo. Prototypowy egzemplarz kursował wówczas na linii nr 8, łączącej Cichy Kącik z Borkiem Fałęckim (ze względu na prace torowe „ósemka” ma zmienioną trasę – przez Starowiślną i Plac Bohaterów Getta).

Newag, czyli następca Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego w Nowym Sączu to nowy gracz na rynku tramwajowym. Firma znana jest z produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Opisywany Nevelo powstał w roku 2012. Jego budowa była współfinansowana ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (w ramach przedsięwzięcia o nazwie IniTech, przyznana kwota to 4924000 zł). Jest niskopodłogowy, jednokierunkowy i trójczłonowy. Ma długość 31,62 m, szerokość 2,4 m i wysokość 3,69 m. Przystosowano go do przewozu 235 pasażerów, w tym 60 na miejscach siedzących.

Nevelo swoje pierwsze miejskie jazdy odbył w Poznaniu. Były to jednak tylko przejazdy techniczne. Po raz pierwszy na linię wyjechał dopiero w Krakowie. Poniżej kilka zdjęć i film nakręcony 25 czerwca. Aleja 3 Maja, kierunek Borek Fałęcki. Niestety przejeżdżające obok samochody były strasznie głośne.


Newag Nevelo

Newag Nevelo pomiędzy przystankami Oleandry i Cracovia.


Newag Nevelo
  
Na przystanku Cracovia.


Newag Nevelo i Bombardier NGT6

Newag Nevelo i Bombardier NGT6 - ul. Piłsudskiego. 




Blog Transportowy na Facebooku
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz