Najnowsza informacja z firmy Stadler - o GTW dla Holandii:
W dniu 10 maja 2012 roku, Grupa Stadler
Rail, wiodący dostawca systemowych rozwiązań w dziedzinie pojazdów
szynowych dostosowanych do potrzeb odbiorców, przekazała w Szwajcarii
przewoźnikowi Arriva Netherlands pierwszy przegubowy
spalinowo-elektryczny zespół trakcyjny GTW dla prowincji Gelderland w
Holandii. Pojazd powstał w fabryce firmy Stadler w Siedlcach. Jest to
jedno z zamówień realizowanych obecnie w polskim zakładzie
szwajcarskiego producenta. W czerwcu 2010 roku holenderski przewoźnik
Arriva Netherlands zamówił w sumie 38 pojazdów GTW (24
spalinowo-elektryczne i 14 elektrycznych) w firmie Stadler. Pociągi
spalinowo-elektryczne będą eksploatowane w prowincji Gelderland,
natomiast elektryczne zespoły trakcyjne zostaną przeznaczone do obsługi
połączeń kolejowych w prowincjach Overijssel oraz Drenthe.
Arriva jest jednym z największych
przewoźników pasażerskich w Europie. Autobusami i pociągami należącymi
do tej spółki każdego roku podróżuje 1,5 miliarda pasażerów w 12
krajach, w tym również w Polsce, w województwie kujawsko-pomorskim. W
sierpniu 2010 roku Arriva została przejęta przez Deutsche Bahn. Łącznie z
zamówieniem realizowanym obecnie w Siedlcach, od 2005 roku przewoźnik
zamówił w sumie 99 pojazdów GTW przeznaczonych do świadczenia usług
pasażerskich w różnych częściach Holandii.
„Jesteśmy dumni, że możemy
dostarczyć nasze przegubowe zespoły trakcyjne GTW wyposażone w
ultranowoczesny, przyjazny środowisku zespół napędowy, dzięki czemu w
kolejnej holenderskiej prowincji pojawią się nasze niskopodłogowe
pojazdy najnowszej generacji. Ponownie firmie Stadler udało się
zrealizować zamówienie w bardzo krótkim czasie. Było to możliwe dzięki
ogromnemu zaangażowaniu oraz entuzjazmowi naszego zespołu, zarówno w
Siedlcach, jak i w Szwajcarii, za co jesteśmy bardzo wdzięczni” – powiedział Peter Jenelten, wiceprezes zarządu ds. marketingu i sprzedaży w Grupie Stadler Rail.
Produkcja pociągów GTW przeznaczonych na
rynek holenderski rozpoczęła się w siedleckim zakładzie w lipcu 2011
roku, a jej zakończenie planowane jest na marzec 2013 roku. Pojazdy te
zostały zaprojektowane na bazie zespołów trakcyjnych GTW dostarczanych
przewoźnikowi Arriva Netherlands od 2005 roku. Jednym z
najistotniejszych elementów, który został udoskonalony w pojazdach
spalinowo-elektrycznych, jest ultranowoczesny, przyjazny środowisku
zespół napędowy. Przy jego produkcji wykorzystano silnik Deutz 16.0 V8
TCD, który spełnia wymagania normy emisji spalin Stage III B
obowiązującej w Unii Europejskiej. Wszystkie pojazdy GTW produkowane dla
Arriva Netherlands gwarantują pasażerom wysoki komfort podróżowania
dzięki zastosowaniu w nich zawieszenia pneumatycznego, aranżacji miejsc
siedzących w konfiguracji 2&2 oraz dużym odstępom pomiędzy
siedzeniami. W klimatyzowanych pojazdach znajdą się też specjalne
przestrzenie przeznaczone do pracy i odpoczynku. Pociągi wyposażono w
dostęp do sieci WLAN, system liczenia pasażerów oraz oparty na
technologii Ethernet system informacji pasażerskiej, w którym
wykorzystano duże ekrany TFT. Dodatkowo w elektrycznych pojazdach GTW
2/8 znajdą się punkty obsługi pasażera. Pociągi produkowane dla Arriva
Netherlands spełniają wymagania TSI PRM oraz norm antyzderzeniowych.
„Arriva jest jednym z
najważniejszych partnerów biznesowych Grupy Stadler Rail. Fakt, że
pojazdy dla tego przewoźnika produkowane są w zakładzie Stadler Polska,
najlepiej świadczy o jego profesjonalizmie i kompetencji załogi. Obecnie
w Siedlcach produkujemy też pojazdy na rynek czeski, włoski oraz
estoński. Mamy jednak nadzieję, że już wkrótce będziemy mogli dostarczyć
kolejne pociągi również polskim przewoźnikom” – powiedział Stanisław Skalski, dyrektor handlowy w Grupie Stadler Rail oraz członek zarządu Stadler Polska.
Do tej pory w zakładzie produkcyjnym
Stadler Polska wyprodukowanych zostało łącznie 68 pojazdów, w tym 14
elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT dla Polski, 10 spalinowych
pojazdów GTW dla holenderskiego przewoźnika Arriva, 19 pociągów
spalinowych GTW dla dwóch austriackich przewoźników – Graz-Köflacher
Railway and Bus Operation GmbH (13 pojazdów) i Steiermärkische
Landesbahn (6 pojazdów) – oraz 19 pociągów spalinowych dla Ferrovie Nord
Milano z Włoch. Obecnie w Siedlcach produkowane są przegubowe zespoły
trakcyjne GTW dla holenderskich przewoźników Arriva Netherlands i
Connexxion oraz dla włoskiego Sistemi Territoriali, a także pociągi
FLIRT o podwyższonym standardzie dla czeskiego LEO Express i
szerokotorowe pojazdy FLIRT dla estońskiego Elektriraudtee.
Tekst i fot. Stadler - informacja prasowa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz