Dodatkowe informacje

sobota, 14 lipca 2012

Elektryczny Renault dla Nestle


Temat pojazdów elektrycznych nadal modny. Niedawno zamieściłem informację o autobusie Solaris, teraz zapraszam do lektury tekstu o ciężarówce Renault.

W czerwcu na placu federalnym (Bundesplatz) w Bernie Nestle Switzerland i Renault Trucks zaprezentowały prototyp eksperymentalnego pojazdu nazwanego e-Truck. Jest on wynikiem połączenia 13-tonowego, elektrycznego w 100% Renault Midlum z chłodnią, również w pełni zasilaną energią elektryczną. Drugi taki pojazd dołączy do floty Nestle już we wrześniu. Oba będą dostarczały lody i mrożonki  Nestle Frisco-Findus do sklepów w Zürichu i w regionie Lozanny. Wprowadzając do eksploatacji takie pojazdy Renault Trucks i Nestle Switzerland wspierają rozwój przyjaznego środowisku transportu na terenie Szwajcarii. 

Nie ma jednego rozwiązania, które sprostałoby wszystkim potrzebom transportu miejskiego. Jak wyjaśnił Heinz-Jürgen Löw podczas prezentacji  Midlum electric, należy połączyć „dobrą ciężarówkę  z dobrym napędem, w dobrym miejscu i w dobrym czasie.”  Oznacza to, ni mniej ni więcej, że innowacje powinny być wielopłaszczyznowe i dotyczyć jednocześnie systemów transportowych, samych pojazdów i usług im towarzyszących. Współpraca Nestle Switzerland i Renault Trucks będzie kolejną okazją do przetestowania baterii najnowszej generacji, zoptymalizowania podzespołów i znalezienia najlepszych rozwiązań przed przystąpieniem do dalszych badań nad tego typu pojazdami.

 
 

Zdaniem Eugenio Simioni, Dyrektora Generalnego Nestlé Switzerland „pojazdy ciche i nie wydalające spalin otwierają nowy rozdział w procesie dystrybucyjnym”. Dzięki elektrycznym Renault Midlum, departament logistyki odpowiedzialny za produkty Frisco będzie mógł optymalizując  plany dostaw, wprowadzając oszczędną jazdę, realizować swój cel: redukcję emisji CO2. Nie zapomniano też o czystej energii elektrycznej. W wyniku porozumienia z elektrownią Romande przewiduje się zainstalowanie do końca tego roku fotoogniw o powierzchni kilku tysięcy metrów kwadratowych na różnych budynkach Nestle, w Vavey i Tour-de-Peliz. Wyprodukowana w ten sposób energia wystarczy do zasilenia 30 pojazdów elektrycznych przez cały rok! Jeśli chodzi o energię produkowaną, zostanie ona oddana do sieci Romande Energie, przyczyniając się tym samym do zwiększenia ilości energii odnawialnej produkowanej i eksploatowanej w regionie.
Oba pojazdy oddane do dyspozycji Frisco będą mogły przewozić 3 tony lodów i mrożonek przemieszczając się codziennie między 30-50 sklepami w obrębie  60-100 km. Pierwszy pojazd rozpocznie pracę już w lipcu na terenie Zürichu, a jego „brat bliźniak” trafi we wrześniu do Lozanny.


Renault Midlum e-Truck

 
Oba pojazdy Renault Midlum 13 ton są wyposażone w chłodnie zasilane energią elektryczną, co bardzo ułatwi ich pracę w mieście. Oznacza to bowiem, że nie będą emitować do atmosfery CO2 i są wyjątkowo ciche. Silnik rozwija moc 103 kW, a  maksymalna prędkość wynosi 90 km/h. Dodatkowo pojazdy są wyposażone w system, dzięki któremu odzyskują energię w czasie hamowania. Całkowita pojemność  podwójnego akumulatora litowo-jonowego wynosi 170 kWh, co przekłada się za zasięg operacyjny rzędu 140 km, przy czym ładowanie w standardowej stacji trwa 8 godzin.


Renault Midlum e-Truck



Tekst i fot. Renault Trucks - informacja prasowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz