Temat
pojazdów elektrycznych nadal modny. Niedawno zamieściłem informację o
autobusie Solaris, teraz zapraszam do lektury tekstu o ciężarówce
Renault.
W czerwcu na placu federalnym (Bundesplatz) w
Bernie Nestle Switzerland i Renault Trucks zaprezentowały prototyp
eksperymentalnego pojazdu nazwanego e-Truck. Jest on wynikiem połączenia
13-tonowego, elektrycznego w 100% Renault Midlum z chłodnią, również w
pełni zasilaną energią elektryczną. Drugi taki pojazd dołączy do floty
Nestle już we wrześniu. Oba będą dostarczały lody i mrożonki Nestle
Frisco-Findus do sklepów w Zürichu i w regionie Lozanny. Wprowadzając do
eksploatacji takie pojazdy Renault Trucks i Nestle Switzerland
wspierają rozwój przyjaznego środowisku transportu na terenie
Szwajcarii.
Nie ma jednego rozwiązania, które sprostałoby wszystkim potrzebom transportu miejskiego. Jak wyjaśnił Heinz-Jürgen Löw podczas prezentacji Midlum electric, należy połączyć „dobrą ciężarówkę z dobrym napędem, w dobrym miejscu i w dobrym czasie.”
Oznacza to, ni mniej ni więcej, że innowacje powinny być
wielopłaszczyznowe i dotyczyć jednocześnie systemów transportowych,
samych pojazdów i usług im towarzyszących. Współpraca Nestle Switzerland
i Renault Trucks będzie kolejną okazją do przetestowania baterii
najnowszej generacji, zoptymalizowania podzespołów i znalezienia
najlepszych rozwiązań przed przystąpieniem do dalszych badań nad tego
typu pojazdami.
Zdaniem Eugenio Simioni, Dyrektora
Generalnego Nestlé Switzerland „pojazdy ciche i nie wydalające spalin
otwierają nowy rozdział w procesie dystrybucyjnym”. Dzięki elektrycznym
Renault Midlum, departament logistyki odpowiedzialny za produkty Frisco
będzie mógł optymalizując plany dostaw, wprowadzając oszczędną jazdę,
realizować swój cel: redukcję emisji CO2. Nie zapomniano też o
czystej energii elektrycznej. W wyniku porozumienia z elektrownią
Romande przewiduje się zainstalowanie do końca tego roku fotoogniw o
powierzchni kilku tysięcy metrów kwadratowych na różnych budynkach
Nestle, w Vavey i Tour-de-Peliz. Wyprodukowana w ten sposób energia
wystarczy do zasilenia 30 pojazdów elektrycznych przez cały rok! Jeśli
chodzi o energię produkowaną, zostanie ona oddana do sieci Romande
Energie, przyczyniając się tym samym do zwiększenia ilości energii
odnawialnej produkowanej i eksploatowanej w regionie.
Oba pojazdy oddane do dyspozycji Frisco
będą mogły przewozić 3 tony lodów i mrożonek przemieszczając się
codziennie między 30-50 sklepami w obrębie 60-100 km. Pierwszy pojazd
rozpocznie pracę już w lipcu na terenie Zürichu, a jego „brat bliźniak”
trafi we wrześniu do Lozanny.
Oba pojazdy Renault Midlum 13 ton są
wyposażone w chłodnie zasilane energią elektryczną, co bardzo ułatwi ich
pracę w mieście. Oznacza to bowiem, że nie będą emitować do atmosfery
CO2 i są wyjątkowo ciche. Silnik rozwija moc 103 kW, a
maksymalna prędkość wynosi 90 km/h. Dodatkowo pojazdy są wyposażone w
system, dzięki któremu odzyskują energię w czasie hamowania. Całkowita
pojemność podwójnego akumulatora litowo-jonowego wynosi 170 kWh, co
przekłada się za zasięg operacyjny rzędu 140 km, przy czym ładowanie w
standardowej stacji trwa 8 godzin.
Tekst i fot. Renault Trucks - informacja prasowa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz