Z okazji Dnia Kolejarza (25 listopada)
już od wielu lat w różnych polskich miastach są organizowane
okolicznościowe wystawy taboru połączone z innymi atrakcjami. Nigdy nie
miałem okazji uczestniczyć w czymś takim. W końcu jednak udało mi się.
W niedzielę 25 listopada 2012
odwiedziłem stację Kraków Główny. Tam, na peronie pierwszym ustawiono
tabor należący do firm: Przewozy Regionalne, PKP Cargo, PKP Intercity i
PKP Energetyka. Do wszystkich pojazdów można było wejść i je dokładnie
obejrzeć. Poniżej fotograficzna relacja. Niestety warunki świetlne i
ustawienie pojazdów nie sprzyjały wykonaniu dobrych zdjęć.
Na początek skład PKP Intercity, czyli Siemens ES64U4 EuroSprinter nr 5 370 008 (EU44-008) z sześcioma wagonami.
Siemens EuroSprinter nr 5 370 008 (EU44-008).
Wagon sypialny serii WLAB10ouz nr 525170-70053-4 z 1979 roku.
Wagon z miejscami leżącymi serii B10cmnouz nr 615150-70008-1 z 1992 roku. Typ 134A, modernizacja Newag 2007.
Bezprzedziałowy wagon drugiej klasy serii B10mnopuz nr 615120-90032-4 z 2001 roku. Typ 154Aa, producent H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych.
Przedziałowy wagon drugiej klasy serii B10bmnouz
nr 615120-71141-6 z 1990 roku. Wyprodukowany w niemieckim Görlitz (typ
XB), a w 2012 roku zmodernizowany w zakładzie H. Cegielski - Fabryka
Pojazdów Szynowych.
Wagon restauracyjny serii WRmnouz nr
615188-70188-7 z 1989 roku. Modernizacja przeprowadzona przez
nowosądecki Newag w 2008 roku.
Przedziałowy wagon pierwszej klasy serii A9emnouz nr 615119-90047-5. To typ 156A, nówka z 2012 roku. Producent: H. Cegielski.
Spółka PKP Intercity pokazała także lokomotywę manewrową SM42-146 z 1968
roku oraz elektryczny zespół trakcyjny ED74-009 wyprodukowany w 2007
roku przez bydgoską Pesę (PKP Intercity posiada 14 takich ezt).
SM42-146. Za lokomotywą ustawiono
EuroSprintera ze składem, a przed nią ED74. Tak więc cały tor nr 9
zajmowała ekspozycja PKP Intercity.
ED74-009.
Spółka PKP Energetyka pokazała pociąg sieciowy PS-00.M-32 z 2006 roku.
Za nim stała ekspozycja PKP Cargo (zmodernizowana lokomotywa manewrowa
SM42 i wagony towarowe) i Przewozów regionalnych (EN77, zmodernizowane
EN57 i EN81).
Pociąg sieciowy PS-00.M-32 z PKP Energetyka.
Ekspozycja PKP Cargo i Przewozów Regionalnych w następnym kolejowym wpisie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz